حافظ همچنان در تعطیلات / تالار شیشه‌ای در انتظار

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، شاخص با97 واحد ریزش به 68 هزار و 148 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوش بینی سرمایه‌گذاران به مذاکرات و رسیدن به توافق موجب شد تا  از روزهای قبل، بازار سهام خبرهای خوش هسته‌ای را پیش خور کردند و این موضوع باعث ایجاد روند منفی در بازار سرمایه شد.

 در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 97  واحد افت کرد و در کانال 68 هزار و 50 واحدی متوقف شد. 

گفتنی است؛ در این روز سهامداران بیش از یک میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  979 میلیارد و 214 میلیون ریال رسید و تعداد 467  میلیارد ریال سهم اوراق بهادار در 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.


در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛نمادهای پارسان، حکشتی، شپدیس با روند منفی و  نمادهای تاپیکو، فارس، همراه،مبین با روند مثبت به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز پارس خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو دیزل با روند نزولی، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین، گروه بهمن، پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری خوارزمی با روند صعودی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 39 واحدی به 27 هزار و 844 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 10 واحدی به 10 هزار و 416 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 9 واحدی به 9 هزار و 23 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 105 واحدی به 77 هزار و 674 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 113 واحدی به 48 هزار و 747 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند صعودی 62  واحدی به 142 هزار و 587 واحد رسید.

می‌توان گفت پیش خور شدن خبرهای خوش هسته ای، عملکرد نامناسب حقوقی ها و برگزاری مجامع شرکتها سه دلیل افت بازار با وجود رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۳:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۴
حداقل تعطيلى روزهاى بورس راكاهش دهيدنگاهى به ميزان تعطيلى روزهاى بورس در٤ماهه اول سال٩٤شمسى وميزان ساعت كارى بورس بيندازيد
آخرین اخبار