اینستاگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛

پیشنهاد ضرغامی برای اکران رستاخیز+اینستاپست

مهندس ضرغامی رئیس سابق صدا وسیما در جدیدترین پست اینستاگرامش به تقدیر و تمجید از فیلم پرحاشیه رستاخیز پرداخت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم "رستاخیز" که قرار بود روز عید سعید فطر اکران شود، این روزها به فیلمی پرحاشیه و مورد انتقاد علما، مراجع اعظام تقلید و نمایندگان مجلس قرار گرفته، فیلم رستاخیز واقعه عاشورا را پس از مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) به تصویر می‌کشد. اما آنچه در این فیلم مورد انتقاد جدی قرار گرفته است، نمایش چهره اهل‌بیت (ع) است و همچنین عدم کشته شدن حضرت علی‌اصغر (ع) توسط حرمله.
 مهندس عزت الله ضرغامی نیز مطلبی در مورد فیلم رستاخیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند و در ادامه نوشتند:

رستاخیز فیلمى عظیم، پرهزینه، با جلوه های ویژه ی فراوان ساخته شده که نشان دهنده بضاعت بالای سینمای جمهوری اسلامی است. سابقه کارگردان محترم نشان می دهد که این توانمندی در او بیشتر از قدرت نگارش متن و دراماتيزه كردن آن است. فی نفسه هم اشکالی ندارد. در سطح جهانی هم با تولید مشترک و بهره گیری از توانمندی های مختلف، کارهای بزرگ و ماندگار ساخته می شود. اما این اشکال وقتی به مسائل اعتقادی و به ویژه با اموری که قرن ها با مردم ارتباط برقرار کرده و همواره انگیزه بخش آنان بوده است، برخورد می کند، مسأله پیچیده تر می شود و حساسیت آن نقطه ضعف را صدچندان می کند. خیلی علاقمندم با رفع اشکالات فیلم، اکران آن آغاز شود.



پی نوشت

وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ به نظر می رسد هر سه وظیفه ی مهم هدایتی، نظارتی و حمایتی از سوی وزارت ارشاد مورد غفلت قرار گرفته است. آن هم در یک فیلم سینمایی کاملاً ویژه با هزینه های سنگین و تلاش چند ساله و شبانه روزی بخش عظیمی از ظرفیت های حرفه ای سینما. صدا و سیما تجربه ی خوبی در سریال مختارنامه داشت. اولین بار که سکانس مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل(ع) را در سر صحنه تصویربرداری دیدم به مدیر وقت سیما فیلم گفتم، این سکانس قابل پخش نیست! نه به دلیل نشان دادن چهره حضرت که با نورانی کردن آن به راحتی حل می شد بلکه به دلیل مخدوش شدن جایگاه قدسی آن بزرگوار در باورهای مردم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۴
اول و آخرش سی دی بدون سانسور ش میاد بیرون تو عرض چند ساعت تو خونه 80 میلیون ایرانی
آخرین اخبار