مصر از فعالیت هسته‌ای مسالمت آمیز ایران حمایت کرد

سفیر مصر در بیروت اعلام کرد این کشور از فعالیت هسته‌ای مسالمت آمیز ایران حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان؛ "محمد زاید،" سفیر مصر در بیروت، اعلام کرد: رویکرد مصر در قبال مسائل منطقه بر یک دیدگاه راهبردی صریح مبتنی است. نخستین چالشی که مصر در داخل با آن مواجه و دولت گام بزرگی برای مقابله با آن برداشته، تروریسم است. وی درخصوص توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: مصر از برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز ایران حمایت می‌کند؛ اما با هرگونه مجهز شدن ایران یا رژیم صهیونیستی به سلاح هسته‌ای مخالف است.

وی ابراز امیدواری کرد منطقه از سلاح هسته‌ای عاری شود.
سفیر مصر در بیروت از ورود به جزئیات جنگ سوریه  اجتناب کرد و از کسانی که به نام دین از خشونت حمایت یا در جنگ سوریه دخالت می‌کنند، خواست از این اقدام دست بردارند تا مقدمه اتمام جنگ و آغاز روند سیاسی فراهم شود.


"زاید" همچنین اذعان کرد دولت مصر مرتکب دو اشتباه شده است و این دو اشتباه کمک کرد سینا در وضعیتی که شاهد آن هستیم، قرار گیرد. اشتباه اول فقدان تلاش کافی برای توسعه این استان بود که از پیامدهای جنگ آسیب دیده است. اشتباه دوم چشم پوشی از تونل‌های مرزی است زیرا گروه های تروریستی با بهره برداری از این تونل‌ها امنیت مصر را تضعیف کردند. 

"زاید" درباره متشنج بودن روابط مصر و عربستان در پی صدور حکم جدید این کشور درباره اخوان المسلمین اهمیت نداد بلکه تاکید کرد روابط دو کشور عالی بوده است و خواهد بود.
سفیر مصر در بیروت درباره سفر "خالد مشعل،" رئیس دفتر سیاسی حماس، به عربستان و دیدار وی با "ملک سلمان بن عبدالعزیز،" پادشاه این کشور، تاکید کرد: این موضوع مصر را ناراحت نمی‌کند؛ اما درخصوص درج کردن این جنبش در فهرست تروریسم خاطرنشان کرد این اقدام در پی صدور یک قانون قضایی انجام شده بود، دولت مصر در آن تجدید‌نظر کرد و این موضوع کنار گذاشته شد.
وی تاکید کرد: ما در مسیر حل مسئله فلسطین روی مسائل زیادی چشم می بندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار