یادکردی از حماسه مرصاد در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان:

از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/وقتی "فروغ جاویدان" منافقین به غروب خفت‎بار تبدیل شد

زمانی که جریان به اصطلاح مدافع خلق رویای فتح سه روزه تهران را در سر می‌پروراند شیر مرصاد با تدبیر و همکاری رزمندگان اسلام فروغ جاویدان منافقین را به غروبی خفت بار مبدل کرد.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجم مرداد 1367، تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران،جریان نفاق با همکاری رژیم بعثی عراق با توهم فتح سه روزه تهران علی‌رغم پذیرش قطعنامه598 از سوی جمهوری اسلامی ایران حمله مجددی را به ایران اسلامی آغاز می‌کنند با همین تصور مرزهای غربی کشور از جمله "کوشک" "طلائیه" "مهران" و چند نقطه دیگر را به تصرف خود در می‌آورند که البته در این راه از هیچ جنایتی هم فروگذاری نمی‌کنند.

در همان لحظات اول فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تدبیری دوباره را برای مقابله با دشمن بعثی بکار می‌گیرند و با ندای حماسی روح خدا دوباره جبهه‌ها رونق جهاد می‌گیرد.

از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

*شیر مرصاد میدان‌دار عملیات مرصاد

سرهنگ علی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش در این میان نقشی محوری را برعهده دارد. وی با بسیج تمام امکانات نیروی زمینی اعم از یگان‌های زرهی، پیاده و هوانیروز در کنار پشتیبانی کوبنده نیروی هوایی ارتش و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد میدان می‌شود.


از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

*تنها ساعاتی برای تبدیل فروغ جاویدان به غروبی نکبت بار کافیست 

منافقین که در توهم عمیق تصرف تهران و سقوط انقلاب اسلامی بودند به ناگاه خود را در مقابل کوهی از آتش اقتدار رزمندگان مصمم و فولادین ایران اسلامی می‌بینند. تنها ساعاتی کافی بود تا توهم شیرین "فروغ جاویدان" به کابوس تلخ شکست خفت بار تبدیل شود.


از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علی آسودی؛مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیرامون این موضوع به خبرنگار دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صدامیان طراحی کرده بودند که با کمک منافقین و نیروهای آنها در تهران حکومتی را برپا کنند و لذا "تانک‌های برزیلی چرخدار " منافقین تلاش کردند تا با عملیات به اصطلاح "فروغ جاویدان" از کرمانشاه عبور کنند که در منطقه "تنگه مرصاد" رزمندگان اسلام آنها را غافلگیر و عده‌ای از آن‌ها را به درک واصل و عده‌ای را اسیر و مجروح کردند و منافقین وطن فروش سیلی سختی خوردند.

*آسیب شناسی روانی منافقین


از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

 سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق یا همان منافقین همواره در خط مشیء‌های سیاسی،فکری و رفتاری خود از یک توهم خاص رنج می‌برند توهمی که از صدر تا سطوح میانی این سازمان را دربر می‌گیرد آنچه که متأسفانه منافقین را در دره سقوط  به زباله دان سیاست انداخت همین توهم بود شاید شعارشان دفاع از خلق بود اما در رفتار چیزی جز نابودی خلق را در سر نمی‌پروراندند ادعایشان پیروی راستین از مکتب اهل بیت بود و امام امت را مخالف راه راستین ائمه اطهار می‌خواندند اما همین مدافعین ظاهری کسانی شدند که حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) را در مشهد بمب‌گذاری کردند.این گونه رفتارها نشان از یک روان‌پریشی سیاسی در عملکرد منلفقین دارد.

از سویی دیگر این‌ها همه دلالت بر توخالی بودن ادعاها و تنقاض آشکار آن با رفتارهای منافقین دارد گرچه هنوز هم سردمداران جریان نفاق از خواب خرگوشی شکست نظام اسلامی بیدار نشده‌اند لکن دیر یا زود متوجه اشتباه تاریخی خود خواهند شد."ای رسول ما چون منافقان نزد تو آیند گویند که ما به یقین و حقیقت گواهی  می دهیم که تو  رسول خدایی و خدا می داند که تو سول اویی و خدا هم(البته) گواهی میدهد که منافقان سخن دروغ می گویند"(سوره مبارکه منافقون، آیه اول)

*مدعیان مخالفت با کاپیتالیسم؛ پناهنده‌گان به دامان سرمایه داری 

از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

یکی دیگر از ادعاهای دروغین جریان نفاق مخالفت با جریان سرمایه‌داری‌ است. اساسا تفکرات این گروه به اصطلاح فدایی خلق بر مبنای مبانی مارکسیستی بنا نهاده شده. چیزی که در ظاهر همواره مخالف تاریخی تفکر کاپیتالیسم و سرمایه داریست اما شاهد هستیم امروز منافقین به دامان کسانی پناه بردند که پرچمدار جریان سرمایه‌داری هستند از الیزه نشینانی که وزیرخارجه‌شان چمدان‌های خود را برای دشت کردن منافع اقتصادی بسته که البته موضوع خون‌های آلوده درکارنامه سیاه او ثبت شده  بگیرید تا آمریکایی که به یکی از پناهگاه‌های اصلی این تاریخ مصرف گذشته‌های سیاسی تبدیل شده است.

سردار آسودی در همین رابطه خاطرنشان کرد:منافقین با چراغ سبز آمریکا و پشتیبانی‌های صدام همه نیروهای خود را از اروپا برای حمله به ایران جمع کرد، اما آنها با تانک‌های چرخدار برزیلی و 5 هزار نیرو در "مرصاد" سیلی خوردند.این موضوع ثابت کرد که آمریکا یک دروغگوی بزرگ بین‌المللی است و اینکه آمریکا و بعثیون صادق نیستند و ملت ایران تا پایان جنگ با حضور پرشور خود پیروزی را برای میهن اسلامی رقم زدند.

*صیادشیرازی علمدار شکار منافقین 


از شکست در تنگه مرصاد تا سقوط در زباله دان تاریخ/ فروغ جاویدان که ربه غروب خفت بار تبدیل کشد

هنگامی که شهید سرافراز سپهبد علی صیاد شیرازی توسط کوردلان منافق به شهادت رسید به روشنی می‌شد دریافت که منافقین با این اقدام قصد داشتند آبی را بر آتش سوزنده شکست عملیات مرصاد بریزند چرا که شیر مرصاد با فرماندهی بی‌نظیر خود و ایمانی راسخ به امام راحل عظیم‌الشان روز روشن منافقین را به شب تار ذلت و خواری تبدیل کرد.


حال این ملت ایران هستند که قضاوت می‌کنند کسانی که قطار ترور را از 6 تیر سال 60 راه انداختند (ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر) و یک به یک ایستگاه‌های جنایت را از7 تیر سال 60 تا 8 شهریور وترور شهید صیاد شیرازی و...راپشت سر گذاشتن هم اکنون در چه ایستگاهی توقف کردند؟ آیا جز این است که آخرین توقف‌گاه این قطار جهنمی خفت و دریوزگی است که امروز مردم ایران نظاره گر آن هستند؟ آیا جز این است که اگر کسانی بخواهند در مقابل اراده ملتی مصم بایستند سرانجامشان گدایی سیاسی از بی‌آبروترین دولت‌های جهان د است؟ آیا جز این است که اگر شعار دفاع از خلق از معنویت و راه دین خدا جدا شود نهایتش مطرود شدن توسط خلق خدا خواهد شد؟

در پایان یاد و خاطره تمامی شهیدان سرافراز دفاع مقدس به ویژه قهرمانان عملیات مرصاد و شهید بزرگوار سپهد صیاد شیرازی را با یک صلوات و قرائت فاتحه‌ای گرامی میداریم.

الهم صل علی محمد و آل محمد


گزارش از میثم پوراعظم

  
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۰۲:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
درودورحمت خداوندمتعال بر همه ی شهدای اسلام وشهدای ۸ سال دفاع مقدس. که از خود رشادت های زیادی به خرج دادند تا مادر اسایش باشیم ممنون ..ما باید راه شهدا راادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
شیر دل ایرانی ، روحش شاد و راهش پر رهرو ....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
شهید صیاد شیرازی و همه شهدا به منافقین درسی دادند که دیگر جرات حرکت بسوی ایران اسلامی را نکنند و الته هنوز باید سرکردگانشان را به دادگاه کشاند و در انزار عموم محکوم و مجازات کرد،درود به شرف و شجاعت صیاد شیرازی و مرگ بر منافقین کوردل و اسراییلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
درود ورحمت خداوند متعال برهمه رزمندگانیکه در عملیات مرصاد حضور داشتن مخصوصان هوا نیروز
قهرمان کرمانشاه که با دلاور ی این عزیزان منافقین
بی غیرت و وطن فروش را به درک واصل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
lashgari
۰۰:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
درود وسلام حضرت پروردگار وملائکه مقربینش بر روح بلند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
ایکاش من هم با آن بزرگوار بودم .روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
خدا مقام شهید بزرگوار ما صیاد دلها را متعالی فرمایید
آخرین اخبار