علی عسگری : قرارداد ورزشکاران در صورت تسویه مالی بسته می شود

علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:بدهکار مالیاتی در بیشتر حوزه های ورزشی داریم اما بدلیل برخی مشکلاتی که پیش آمده است برای فوتبالیست ها شرط تسویه حساب مالیاتی گذاشته ایم.

علی عسگری : ما فقط برای فوتبالیست ها شرط تسویه مالیاتی گذاشتیمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی عسگری با اشاره به اینکه بدهکار مالیاتی در تمام حوزه های ورزشی وجود دارد اظهار داشت :از این به بعد اگر ورزشکاری بخواهد قرارداد جدیدی ببندد باید وضع مالیاتی خود را روشن کند و گواهی بگیرد.این یک قانون است و باید اجرا شود و ما برای هیچ گروهی استثنا نداریم.

وی گفت:  تا دو ماه پیش حدود 260 نفر از ورزشکاران کشور به دلیل بدهی های مالیاتی ممنوع الخروج بودند . در این مدت خیلی از این افراد بخشی از بدهی خود را پرداخت کردند و بخشی نیز در حال پرداخت است که جای خوشبختی ست که بدهکاران مالیاتی بدنبال تسویه حساب مالیاتی هستند.

عسگری  با تاکید بر اینکه عمده بدهی مالیاتی ورزشکاران مربوط به باشگاه ها ، مربیان و بازیکنان فوتبال است اظهار داشت: متاسفانه حدود 90 درصد از بدهی های مالیاتی در حوزه ورزش مربوط به فوتبال است.البته  سایر رشته ها نظیر کشتی ، وزنه برداری و والیبال نیز در شمار بدهکاران دیده می شوند.

وی خاطرنشان کرد:برخی از ورزشکاران که در گذشته  در میادین ورزشی حضور داشته اند (از حدود 10 تا 15 سال قبل )بدهی مالیاتی دارند.این افراد از محل فعالیت های ورزشی خود همچنان  کسب  درآمد دارند .

وی افزود:ما از این افراد خواستیم بیایند مالیات آن زمان خود را بدهند و نگذارند به تأخیر بیافتد چون ممکن است ما اقداماتی بکنیم که خوشایندشان نباشد.این اقدامات خارج از قانون نخواهد بود و این مطلب را به آنها تاکید می کنیم.

علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  ضمن تاکید دوباره برآنکه بدهکار مالیاتی در بیشتر حوزه های ورزشی داریم گفت: با اینحال بدلیل برخی مشکلاتی که پیش آمده است برای فوتبالیست ها شرط تسویه حساب مالیاتی گذاشته ایم.آنها قبل از بستن قراداد وثبت آن باید بدهی مالیاتی خود را تسویه کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار