شهرکرد؛

تضمین آینده جوانان در پیوند با طبیعت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر ضرورت پیوند جوانان با طبیعت برای حفظ محیط زیست و ذخیره گاه ها و تضمین آینده آنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه ابتکار در آیین افتتاحیه گردهمایی سراسری مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر ورزش و جوان و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع آفتاب چغاخور بروجن گفت: بر اساس نظر سنجی های جهانی، نگرانی از آینده مهم ترین دغدغه جوانان سراسر دنیاست.

وی با اشاره به تبدیل موضوع محیط زیست به دغدغه ای جهانی تأکید کرد: پیام نشست امروز پیوند جوانان با طبیعت است، زیرا حفظ محیط زیست و ذخیره گاه ها، تضمین آینده جوانان را به دنبال دارد.

ابتکار با بیان اینکه تا سال 92 کمتر از 300 تشکل مردم نهاد در کشور فعالیت داشت و این تعداد، اکنون به بیش از 750 سمن رسیده افزود: همکاری جوانان با سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای طرح های علمی، کارشناسی و پژوهشی، یک بازی برد ـ برد است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، از نظرات و پیشنهادات سازنده جوانان، در فضایی سالم و آزاد، استقبال و حمایت می کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: گرم شدن هوا، کاهش نزولات آسمانی و افزایش گازهای گلخانه ای، ضربات جبران ناپذیری بر محیط زیست وارد کرده است.

ابتکار افزود: ذخیره های ژنتیکی جهان در حال از بین رفتن است که این امر، زنگ خطر جدی برای جامعه جهانی نحسوب می شود.

وی گفت: طی 70 سال گذشته، 50 درصد پستانداران ایران مانند ببر مازندران و شیر ایرانی، به علت توسعه صنعتی و از بین رفتن برخی عرصه های طبیعی، منقرض شده اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: مردم و مسئولان بایستی به عنوان شهروند جهانی، نسبت به حفاظت محیط زیست حساس باشند، زیرا فاصله گرفتن از طبیعت، یکی از مهمترین دلایل افسردگی شناخته شده است.

همایش سراسری و سه روزه مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با هدف دستیابی به اهداف عالی بر اساس سند چشم انداز و رویکرد جدید وزارتخانه ورزش و جوانان برای نقش آفرینی و جامع نگری در مسائل روز جوانان، و توانمند سازی و همگرایی کارشناسان و معاونین جوانان استان ها به عنوان موثران فرهنگی کشور، تا 9 مرداد ماه جاری در مجموعه فرهنگی آموزشی آفتاب چغاخور شهرستان بروجن ادامه دارد.

برگزاری کارگاه های تخصصی در رابطه با امور و مسائل روز در حوزه جوانان، از برنامه های جانبی این همایش است.

مجموعه فرهنگی آموزشی آفتاب در حاشیه تالاب بین المللی چغاخور، در فاصله 40 کیلومتری غرب شهر بروجن و 60 کیلومتری جنوب شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.