شهرکرد؛

ساماندهی 12 هزار گلزار شهدا در کشور

تا کنون 12 هزار گلزار از مجموع گلزارهای شهدا در سراسر کشور ساماندهی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: بیش از 19 هزار گلزار شهداء در کشور وجود دارد.

مهدی ایزدی قهفرخی افزود: بیش از 220 هزار شهید در گلزارهای شهدای سراسر کشور آرمیده اند.

وی اضافه کرد: تا کنون 12 هزار گلزار از مجموع گلزارهای شهداء در کشور ساماندهی شده است.

ایزدی قهفرخی افزود: ساماندهی هفت هزار گلزار شهید باقیمانده کشور با 90 هزار شهید هم در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سال جاری برای مرمت گلزارهای شهداء تنها 200 میلیارد ریال اعتبار دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 281 گلزار شهداء وجود دارد که از این تعداد، تنها 80 گلزار ساماندهی شده است.

ایزدی قهفرخی افزود: ساماندهی بقیه گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری، 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین از اعطای تسهیلات مورد نیاز برای ساخت و خرید مسکن 100 هزار ایثارگر طی سالجاری در کشور خبر داد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در سال گذشته برای خرید و ساخت مسکن یک هزار و 215 نفر از ایثارگران چهارمحال و بختیاری تسهیلات پرداخت شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز سهمیه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در چهارمحال و بختیاری، برای یک هزار و 500 نفر در نظر گرفته شده است.

ایزدی قهفرخی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری، رتبه چهارم تأمین مسکن ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بودجه 86 هزار میلیارد ریالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: افزون بر 70 هزار میلیارد ریال از این میزان، برای درمان ایثارگران اختصاص دارد.

ایزدی قهفرخی با بیان اینکه در سال گذشته، 430 هزار دیدار و 520 هزار تماس تلفنی برای پیگیری و بررسی مشکلات با ایثارگران برقرار شده است، اضافه کرد: مسئولان باید حداقل ماهانه یک بار، با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار داشته باشند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تأکید کرد: رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری، نقش مهمی در خط شکنی، پیروزی و موفقیت بسیاری از عملیات های سخت دوران دفاع مقدس داشته اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 16 میلیارد و 244 میلیون ربال برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان اختصاص پیدا کرد.

قاسم سلیمانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز چهار میلیارد و 457 میلیون ریال به منظور ساماندهی گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: تمامی مسئولان موظفند دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران را در رأس برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و 440 شهید والامقام، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.