گرگان؛

برگزاری کارگاه های آموزشی گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی

در راستای برپایی طرح ملی ایرانشناسی و ایرانگردی دراستان گلستان، کارگاه های آموزشی گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی وگردشگری در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این مطلب گفت: طرح ملی ایرانشناسی و ایرانگردی با هدف آشنایی با توریسم و تورگردی با نگاه محیط زیستی، فرهنگی و تفریحی و هم چنین آشنایی فرهنگ ها و سایر آداب و رسوم و آشنایی با مفاخر علمی، دینی، اماکن تاریخی و گردشگری کشور با حضور دانشجو معلمان دانشگاه های فرهنگیان استان های کردستان، اصفهان، فارس، لرستان، اردبیل و قزوین  دراین استان برگزار شده است.

ابراهیم کریمی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح فرصت مناسبی برای شناسایی هویت فرهنگی و تاریخی استان است، افزود: این طرح فرصتی فراهم نموده تا دانشجویان به استان های دیگر سفر کنند و کشور خودشان را بشناسند تا هویت فرهنگی، ملی و دینی تقویت پیدا کند.
وی افزود: این طرح تاثیر خوبی در آشنایی هر چه بیشتر فرهنگ ها و جاذبه های گردشگری در کشور برای دانشجو معلمان دانشگاه های فرهنگیان خواهد داشت.


کریمی درادامه برگزاری کارگاه های آموزشی در رابطه با آشنایی مشاهیر در کاخ موزه پارک شهر گرگان، آشنایی با اولین اثر ثبتی جهان در شمال کشور در محوطه برج آجری گنبد و بازدید از روستای زیارت گرگان و پخت نان محلی و جاجیم بافی در خانه های روستایی و همچنین آشنایی با آداب و رسوم محلی را از برنامه های این طرح عنوان کرد.

وی اذعان داشت: کارگاه های آموزشی گردشگری در مکان های بازدید برگزار می شود و آشنایی با موزه طبیعی حیات وحش پارک ملی گلستان، بازدید از بافت قدیم شهر گرگان، کارگاه آموزشی در بازارچه صنایع دستی، بازدید از بازارچه ساحلی بندرترکمن از دیگر برنامه های این طرح ملی ایرانشناسی و ایرانگردی است.

کریمی اظهار امیدواری کرد: با انجام چنین برنامه هایی بتوانیم نسل های آینده را با هویت های فرهنگی و تاریخی وهنری استان بیش از پیش آشنا نموده و در راه اعتلای این مهم و همچنین توسعه و رونق گردشگری استان گام های ارزنده ای برداریم.

گفتنی است طرح ایرانشناسی و ایرانگردی از تاریخ ۵ مرداد به مدت ۴ روز به میزبانی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی(ره) گلستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.