ارومیه؛

جدی بودن تقویت بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی درکشور

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: تقویت بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی مختلف همت جدی می‌طلبد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ الهام امین‌زاده در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن کنفرانس استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: باید در راستای تقویت بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش پیش از این در حوزه‌های عمومی و مختلف کشورمان مشارکت و ورود عملی نداشته است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های نهفته بین کارشناسان حقوقی، حقوقدانان و اساتید دانشگاهی شبکه حقوقی کشور را باید تقویت کرد.

وی حقو‌ق‌محور و قانون‌محور بودن را یک اصل دانست و گفت: حاکمیت قانون در کشورمان تنها از طریق تحکیم و استقرار بخش‌های حقوقی در دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است، بنابراین باید به این مهم به طور جدی پرداخته شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور ضمن تقدیر از همه کسانی که با عزم راسخ به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند، گفت: از نظرات و پیشنهادات طیف‌های مختلف به طور گسترده استقبال می‌شود، تا در این ارتباط اقدامات موثری انجام گیرد.

امین‌زاده با اظهار به اینکه در بخش‌های مختلف کشورمان اعم از مالی، اداری، اجرایی و ... صدها بخشنامه، آئین‌نامه، قانون و دستورالعمل وجود دارد، اضافه کرد: این سوال را باید طرح کرد، که آیا اقشار مختلف مردم در جامعه از وجود این قبیل بندها و تبصره‌ها آگاهی دارند یا خیر.

وی بر ضرورت آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم پیرامون قوانین موجود و روشن کردن آنها تاکید و تصریح کرد: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که به این وسیله ریشه فساد خشک خواهد شد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: تقویت ، دستگاه ، معاون ، ارومیه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.