«نبرده لرده» و «ذکر حمید» به چاپ می‌رسد

قاسم یاحسینی نویسنده از انتشار زود هنگام دو کتاب تازه اش «نبرد لرده» و «ذکر حمید» خبر داد.

سید قاسم یاحسینی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اثر در دست چاپ گفت: «ذکر حمید» خاطرات شفاهی زنده‌یاد حمید دادگسترنیا است که من براساس شیوه‌ خاطرات شفاهی و تاریخی و با مصاحبه با حدود 30 نفر از اعضای خانواده، دوستان و همرزمان او تلاش کردم تا زندگی او را از لحظه تولد تا وفات به تحریر درآوردم.

وی افزود: حمید دادگسترنیا از شخصیت‌های اثر گذار در جنگ تحمیلی ما و موسس شیوه آموزشی میزان است که در آن تحولی در عرصه آموزشی اتفاق می‌افتد به شکلی که در آن معلم محوری بنیان آموزش نیست و توجه به نقش فعال دانش‌آموزان است.

وی در ادامه اظهار داشت: البته شهید دادگسترنیا سجایای اخلاقی و شخصیتی داشت که مرا برای انتخاب این سوژه ترغیب کرد. من در حالی زندگی‌نامه او را به رشته تحریر در آوردم که قرار بود به پیشنهاد این مرد بزرگ کتابی با موضوعی دیگری را بنویسم.

یاحسینی درباره دیگر کتاب‌های در دست انتشارش گفت: چند کتاب دیگر در دست انتشار دارم که همگی در حوزه تاریخ مقاومت و جنگ تحمیلی هستند کتاب‌های «بار دیگر نادرم» تاریخ شفاهی شهید نادر مهدوی، «نبرد لرده» که مربوط به رشادت‌های زنان لرده‌ای در اواخر جنگ جهانی اول است و به نوعی با رویکرد فمینیستی نوشته شده است و کتابی دیگر که به مناسبت صدمین سال رئیس علی دلواری، سردار مبارزه با استعمار انگلستان همگی از جمله آثار هستند که در چند ماه آینده منتشر می‌شوند.

وی در پایان گفت: «ذکر حمید» از سوی نشر «فهم» بزودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.