تونر: کری در نشست سه جانبه به تشریح دیدگاه‌ها درباره سوریه پرداخت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت وزیر خارجه این کشور در نشست سه جانبه، به تشریح دیدگاه‌های آمریکا درباره بحران سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید،« مارک تونر،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، جان کری در نشست سه جانبه روز دوشنبه درباره سوریه به تشریح دیدگاههای آمریکا درباره بحران در این کشور پرداخت. 

تونر افزود: نشست سه جانبه روز دوشنبه وزرای خارجه روسیه، آمریکا و عربستان سعودی درباره سوریه، نخستین نشستی بود که در این قالب و به منظور بررسی مسایل مربوط به سوریه برگزار شد. آنها درباره تهدید های پیش روی مردم سوریه به علت تقویت نیروهای افراطی و لزوم انتقال قدرت هدفمند با هدف حمله متحدانه برضد داعش توافق کردند. 

وی اضافه کرد: «کری در این دیدار به تصریح دیدگاه آمریکا پرداخت که بر اساس آن، رژیم اسد موجب تقویت رشد گروه داعش و نیز تقویت حضور جنگجویان خارجی شده است و تصریح کرد که اسد در آینده سوریه هیچ نقشی ندارد. وی همچنین بر تعهد ائتلاف ضد داعش در حمایت از جنگجویان ضد داعش در سوریه تاکید کرد. »

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما به طور کلی معتقدیم که راه حل سیاسی تنها راه برای پایان دادن به بحران کنونی و خون ریزی در سوریه است و این موضوع اصلی نشست سه جانبه در دوحه بود. 

مارک تونر اضافه کرد: هیچکس این مسئله را رد نمی کند که شرایط در شمال سوریه بسیار پیچیده است. ما شاهد حضور نیروهای عرب سوری و نیز نیروهای کرد سوریه هستیم که برضد داعش می جنگند. برخی از آنها به دست آمریکا یا دیگر نیروها آموزش داده شده اند و نشان داده اند که در عقب راندن داعش از منطقه نیز موثر بوده اند
 
تونر درپاسخ به سئوالی درباره گزارشهایی که به تازگی درباره تلفات صدها غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش صورت گرفته است، گفت: ما در حال بازرسی هستیم و به شدت در تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان هستیم. 

خبرنگار پرسید اختلاف زیادی میان گزارشی که به تازگی منتشر شده است و آماری که نهادهای دولت آمریکا منتشر کرده اند وجود دارد که تونر پاسخ داد: بله اختلافاتی وجود دارد و درست به همین دلیل است که در تلاشیم ببینیم آمار واقعی چیست. 
تونر درباره کمک های آمریکا به آوارگان عراقی گفت: این کمک ها از طریق کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد، یونیسف و دیگر سازمان بین المللی مهاجرت و دیگر سازمان های بین المللی صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: کمکی که آمریکا در نوبت کنونی اختصاص داده است، 62 میلیون دلار و این مبلغ در مجموع 477 میلیون دلار است و این مبلغ، آمریکا را به نخستین کشور کمک کننده به عراق تبدیل می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار