تبریز؛

اجرای 7 هزار 500 طرح تحقیقاتی درموسسات تحقیقات کشاورزی کشور

قائم مقام سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی کشورگفت : این طرح ها توسط 25 موسسه و مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه این سازمان در کشور در حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ باقری، بااشاره به اینکه  این طرح ها توسط 3 هزار محقق در بخش های غلات و حبوبات، باغبانی، شیلات، آبزیان، دامپروری وآبخیزداری انجام می شود  گفت: امسال 25 رقم ویافته جدید پنج موسسه تحقیقاتی کشور برای استفاده و بهره برداری در بخش کشاورزی رونمایی می شود که  محققان بخش تحقیقات کشاورزی برای معرفی این ارقام 10 سال تلاش کرده اند .

قائم مقام، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در ادامه افزود: موسسه تحقیقات دیم کشور از موسسات فعال در بخش دیم در کشور که تاکنون 41 رقم جدید توسط این موسسه معرفی و در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفته است.

وی افزود: یافته های موسسه تحقیقات دیم در سالجاری برای کشاورزان در کشور 250 میلیارد ریال سود آوری داشته است.

باقر گفت: تحقیقات پایه و زیر بنای توسعه کشاورزی در کشور و اعتباری که برای این بخش اختصاص یافته در 10 سال گذشته افزایش نیافته است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش تحقیقات کشاورزی خواستار توجه بیشتر به تحقیقات در بخش کشاورزی و اختصاص اعبار لازم به این بخش شد.

نماینده سازمان تحقیقات در مناطق خشک جهان (ایکاردا) نیز در این مراسم افزود: موسسه تحقیقات دیم ایران در معرفی 35 طرح تحقیقاتی با سازمان ایکاردا همکاری تحقیقاتی داشته است.

دکتر رضایی افزود : اثرات طرح‌هایی که موسسه دیم با ایکاردا انجام داده در بخش به نژادی و به زراعی کشاورزی ایران بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی گفت : سازمان ایکاردا و سازمان تحقیات کشاورزی ایران در طرحی که در استانهای آذربایجان شرقی، لرستان و کرمانشاه اجرا می کنند تولید گندم، جو و نخود را 25 درصد افزایش خواهند داد.

وی افزود: این طرح در مدت پنج سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.