تبریز؛

رسالت رسانه ملی توجه به مطالبات مردم است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم یکی از رسالت های مهم رسانه ملی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ لطیفی ظهر روز یکشنبه در آیین تکریم خبرنگاران صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی که با حضور خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه خبر صدا و سیما برگزار شد، ابراز داشت: یکی از رسالت های رسانه ملی توجه به مطالبات و مشکلات مردمی است، اما تا به امروز به دلیل وضعیت سیاسی کشورمان و همراهی با دولت تدبیر و امید، خیلی به مشکلات و نقد و بررسی عملکرد دولت نپرداختیم.

وی با بیان اینکه رسانه ملی وام دار کسی نیست، خاطرنشان کرد: رسانه ملی در هفته دولت، تلاش و عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی را تشریح و برای مردم تبیین می کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: خبرنگاران ناظران رویدادها هستند که باید به صورت درست آن ها را شناسایی و با رعایت تقوا و بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی به مخاطبان انتقال دهند.

لطیفی تاکید کرد: رسانه ملی در مساله انرژی هسته ای هوشمندانه به رسالت خود عمل کرد و در مسیر همراهی با دولت تدبیر و امید قدم برداشت، اما بعد از هفته دولت، مطالبات و مشکلات مردم را به صورت جدی پیگیری می کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت چابک سازی رسانه و خبر اظهار داشت: بر همین اساس، تغییراتی در واحد اخبار صدا و سیما صورت گرفت تا سرعت انتقال اخبار تسریع پیدا کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: تاکید رئیس سازمان صدا و سیما بر «شهروند خبرنگار» است که اجرای این طرح می تواند در مردمی تر شدن رسانه ملی تاثیرگذار باشد.

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط خاص خبری استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کار خبری در این استان به دلیل مرزی بودن و حاشیه های سیاسی و سلایق مختلف مسئولان و توقعات بالا از صدا و سیما، بسیار مشکل است.

صادقی موحد افزود: با تجهیز امکانات واحد خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سال های گذشته و آموزش نیروی انسانی،  این واحد در موقعیت بهتری نسبت به سایر استان ها قرار گرفته است.

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون 30 گروه خبری در واحد خبر مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

صادقی موحد مخاطبان را سرمایه اصلی رسانه ملی دانست و عنوان کرد: طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته بیش از 95 درصد از مخاطبان شبکه استانی بیننده اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هستند که رضایت بیش از 86 درصدی را نشان می دهد.

 وی تاکید کرد: با تشکیل شورای راهبردی، شورای طرح و برنامه و شورای سردبیری، در جریان سازی خبری فعالیت های خوبی در این مرکز صورت گرفته است.

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه واحد خبر در زلزله که سنگین ترین رویداد در استان بود، امتحان خود را پس داد، اظهار داشت: امسال 32 گزارش فاخر در این مرکز تولید شده که موفقیت بزرگی برای واحد خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی محسوب می شود.

صادقی موحد همچنین گفت: آموزش های لازم برای خبرنگاران شهرستانی صدا و سیما نیز انجام شده و باشگاه خبرنگاران جوان در شهرستان ها به زودی راه اندازی می شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه واحد خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصریح کرد: این استان رتبه سوم کشوری در ارزیابی واحد خبر را کسب کرد.

گفتنی است:در این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان عرصه خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.