مخالف سوری از ایران و روسیه خواست دولت سوریه را تحت فشار قراردهند

بدر جاموس گفت روسیه و ایران باید مقامات سوری را برای توافق راه حل سیاسی، تحت فشار قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از قاهره، بدر جاموس، یکی از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز چهارشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت در حالی که بحران سوریه در مسیر حل و فصل شدن قرار دارد، روسیه و ایران باید مقامات سوری را برای توافق درباره راه حلی سیاسی تحت فشار قرار دهند.
جاموس افزود: همه طرف های دخیل در بحران سوریه معتقدند که راه حل این بحران باید سیاسی باشد. ما منتظر هستیم روسیه و ایران ، سوریه را تحت فشار قرار دهند تا با راه حلی سیاسی موافقت کند. 
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود بحران در سوریه تا پایان امسال حل و فصل شود.
سوریه از سال 2011 (1390) با جنگی داخلی روبرو است و نیروهای دولتی در این کشور در حال جنگ با گروه های ستیزه جوی تندرو ازجمله جبهه النصره و گروه تروریستی داعش هستند.
غرب خواستار تغییر دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است اما روسیه تاکید دارد اسد، رئیس جمهور مشروع و قانونی سوریه است و این مردم سوریه هستند که باید بدون مداخله خارجی دولت و رهبران خودشان را انتخاب کنند.
از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه، ایران برخلاف بسیاری از کشورهای غربی ازجمله آمریکا از دولت سوریه حمایت کرده است.
مسکو و ژنو هر کدام میزبان دو دور مذاکرات بین مخالفان سوری و نمایندگان دولت سوریه بوده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد کاظمی
۰۳:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
منه جوون ایرانی که انقلاب ندیدم وجنگولمس نکردم فقط ازپدرم وبزرگان شنیدم که ایران در زمان جنگ با32کشورمیجنگیدوهیچکس به ما کمک نمیکردجزسوریه که انبارمهماتشوبرروی رزمندگان باز گذاشته بودوپدربشاراسدبایک تلفن حاج محسن رفیق دوست انبارانباربه مامهمات میدادحالااین مردونگی نیست که الان ملت کسی که به ما محبت میکردوتنهابزاریم هرچندمراقبت ازسوریه مراقبت ازخودماست.یاعلی
آخرین اخبار