کاخ سفید از اعضای کنگره خواست درخصوص لایحه دولت اوباما درباره داعش کار کنند

سخنگوی کاخ سفید در یکمین سالروز آغاز حمله هوایی علیه داعش، از کنگره آمریکا خواست روی لایحه مجوز بکارگیری زور نظامی علیه داعش کار کند.

به نقل از رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آغاز نشست خبری روز جمعه خود در کاخ سفید گفت: امروز یکمین سالروز اعلام حملات هوایی در عراق علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش است. شما به یاد دارید که یکسال پیش داعش بدون وقفه درحال پیشروی در کل عراق بود. فلوجه و دیگر بخش های استان انبار در عراق سقوط کرده بودند، موصل سقوط کرده بود، تکریت سقوط کرده بود، کرکوک سقوط کرده بود ، داعش سریعا به سمت اربیل و بغداد پیشروی می کرد درحالیکه پرسنل دولت آمریکا در این شهرها مستقر بودند. 
جاش ارنست افزود: نیروهای داعش کوههای سنجار را محاصره کرده بودند و تهدید به نسل کشی علیه مردم ایزدی می کردند. داعش علیه همه بخش های جامعه عراق شامل سنی ها، شیعیان ، کردها ، مسیحیان ،ایزدی ها ، ترکمن ها ، اقلیت شباک و سایران اقلیت مرتکب خشونت هایی شده بود اما در یکسال گذشته ما در تلاش خود برای تضعیف کردن و در نهایت شکست دادن داعش پیشرفت قابل ملاحظه ای کردیم . ائتلاف تحت امر آمریکا تاکنون بیش از شش هزار حمله هوایی علیه داعش کرد.
وی مدعی شد: ائتلاف همچنین هزاران مواضع جنگی ، تانک ها ، خودروها ، کارخانه های تولید بمب و اردوگاههای آموزشی را از داعش گرفت. امروز داعش در عراق در مقایسه با یکسال گذشته، آزادی عملیات را در سی درصد قلمرو سرزمینی این کشور از دست داد. روی هم رفته داعش بیش از هفده هزار کیلومتر مربع سرزمین را در شمال سوریه از دست داد.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزوئ: داعش اکنون در طول مرز پانصد مایلی سوریه با ترکیه فقط در محدوده ای به طول شصت و هشت مایل ارتباط دارد و ارتباط آن در بقیه مرز با ترکیه قطع شده است. نیروهای ائتلاف بارها اهداف مربوط به سران داعش را مورد حمله قرار دادند تا جایی که دیگر اهدافی که سران داعش در آن هستند دیگر هیچ امنیتی ندارند. آمریکا و شرکای ائتلافی آن گام هایی برای قطع کردن تامین مالی داعش برداشته اند و کار این گروه برای جذب جنگجویان خارجی تازه وارد را سخت کرده اند.
ارنست افزود: همانطور که رئیس جمهور آمریکا گفته است این کارزار نیازمند زمان است و در طول مسیر موانعی وجود خواهد داشت اما ما و شرکای ائتلافی ما پیشرفت کرده ایم و در نهایت پیروز خواهیم شد. درحالیکه فرماندهان ما همچنان به این ماموریت ادامه می دهند کنگره آمریکا می تواند یک کار را انجام دهد و آن این است که از تلاش های فرماندهان ما حمایت کند. کنگره می تواند روی مجوز بکارگیری زور نظامی علیه داعش که رئیس جمهور تقریبا شش ماه پیش به کنگره فرستاده بود، کار کند. هیچ بهانه ای برای اعضای کنگره وجود ندارد که بخواهند از این بحث ها طفره بروند درحالیکه نظامیان ما خود را به خطر می اندازند تا از تلاش ما برای شکست دادن و در نهایت نابود کردن داعش حمایت کنند.
این در حالی است که حملات نمایشی آمریکا و همپیمانانش در عراق و سوریه هیچ تاثیری بر روند گسترش داعش در این دو کشور نداشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار