8 کشته در حمله تروریستی به هتلی در مالی

در حمله مسلحانه به هتلی در مالی، 8 نفر کشته و شماری به گروگان گرفته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در حمله تروریستی روز گذشته به هتلی در شهر "سواره" در مرکز مالی، 8 نفر کشته و 10 نفر به گروگان گرفته شدند.

ساکنان و منابع نظامی اعلام کردند، شماری افراد مسلح به هتل "بیبلوس" که کارکنان سازمان ملل از آن استفاده می کردند حمله کردند. مسئولان روسیه و اوکراین اعلام کرده اند در میان افراد به گروگان گرفته شده یک روسی و اوکراینی نیز دیده می شود. یکی از اعضای سفارت روسیه در باماکو ، پایتخت مالی اعلام کرد روسی به گروگان گرفته شده در شرکت هوایی "UTair" فعاليت داشته است. همچنین خبرگزاری فرانسه اعلام کرد یکی از گروگانها که اوکراینی بودT موفق شد از دست گروگان گیرها فرار کند.

"سلیمان مایگا،" سخنگوی ارتش مالی نیز اعلام کرد: افراد مسلح، گروگانها را داخل ساختمان هتل به گروگان گرفتند. وی تصریح کرد: این هتل میزبان افراد خارجی از آفریقای جنوبی، فرانسه و اوکراین بود. طبق اعلام دولت مالی در تیراندازی هایی که در این هتل انجام شد، 5 نظامی و دو نفر از مسلحان کشته شدند.

از سوی دیگر، هیئت اعزامی سازمان ملل در مالی اعلام کرد یکی از نیروهای این سازمان در نتیجه حمله مسلحانه به این هتل کشته شده است.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند پس از محاصره هتل از سوی نیروهای امنیتی مالی، صدای تیراندازی شنیدند و دودی را بر بالای هتل مشاهده کردند.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی مالی گزارش داد شماری از افراد گروگان گرفته شده آزاد شدند.
یکی از این منابع اعلام کرد: نمی توان گفت همه چیز تمام شده؛ اما نیروهای مستقر در اطراف هتل، شماری از گروگانها را آزاد کردند. همچنین یک منبع دیگر از انتقال 5 خارجی در شهر "سواره" به باماکو، پایتخت مالی خبر داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار