قم؛

ملت ایران نباید مایوس شود این توافق پایان کار نیست و مراحل چندگانه‌ای دارد

امام جمعه قم گفت: نباید ملت را نسبت به آینده مایوس کرد و نباید آنقدر دچار ذوق زدگی شویم که برای آنچه اتفاق افتاده جشن بگیریم همه می‌دانند که این توافق پایان کار نیست و مراحل چندگانه‌ای دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه ‌اول این هفته نماز جمعه قم به خصوصیت انسان های متقی اشاره کرد وگفت: انسان‌های متقی همواره در صراط مستقیم هدایت شده و دچار کج‌روی و انحراف نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: این انسان ها چون برخدا توکل کرده اند وتقوارا سرلوحه زندگی خود قرارداده اند هیچ وقت در فساد وگناه فرونمیروند.

امام جمعه قم پیوند اخوت را مورد توجه قرارداد وگفت:همکاری وتعامل یکی از مواردی است پایه واساس تقوای الهی است.

وی ریشه بسیاری از انحرافات را نداشتن همکاری واخوت دانست وافزود: طبعا بنیان پیوند اخوت و برادری بدون تقوای الهی فرو می‌ریزد و دوستی‌هایی که بر اساس دنیا گرایی شکل می‌گیرد با کمترین بهانه‌ای از بین می‌رود.

حسینی بوشهری با اشاره به سخنان  امام صادق(ع) اضافه کرد:کسانی که خودبینی دارند روابط و اخوت ایشان در جامعه پایدار نیست و این افراد حق دیگران را ضایع می‌کنند،ایمان، پاکی، صداقت، تواضع و فروتنی بن مایه‌های ثبات در ارتباط با مسئله اخوت و برادری است.

وی خطبه دوم نماز جمعه قم را با پرداختن به سبک زندگی امام صادق  که نمونه سبک زندگی اسلامی است شروع کرد وگفت: با توجه به اینکه سالروز شهادت امام صادق(ع) نزدیک است پرداختن به ابعاد زندگی آن امام همام کار ساده‌ای نیست و در این مجال نمی‌گنجد. 

مدیر حوزه‌های علمیه نخستین اقدام امام صادق را تربیت انسان‌ها و شایسته سازی در سطح عموم جامعه دانست و گفت: اقدام دوم ایشان تربیت شاگردانی با ویژگی‌ها و تخصص‌های خاص است. دیگر اقدام مهم ایشان سفارش حضرت به کتابت احادیث و مبارزه با بدعت‌ها بود.

وی در خصوص مذاکرات اخیر گفت: موافقین تنها به جنبه‌های مثبت نگاه نکنند و مخالفین نیز جنبه‌های منفی را بزرگ نکنند، همه می‌دانند که این توافق پایان کار نیست و مراحل چندگانه‌ای دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید باب نقد در خصوص توافق صورت گرفته باز باشد و نخبگان و اهل فن نقد، بررسی و اطلاع رسانی داشته باشند گفت:این نقد وبرسی باید منصفانه باشد وبگونه ای نباشد که ملت را نا امید ومایوس کنند.

وی فرا رسیدن روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند  ونقد منصافانه دارند ودر واقع امانت دار مردم هستند.

حسینی بوشهری افزود:آنچه از محتوای مذاکرات و اسناد این بیانیه مشترک برداشت می‌شود این است که نباید ملت را نسبت به آینده مایوس کرد و نباید آنقدر دچار ذوق زدگی شویم که برای آنچه اتفاق افتاده جشن بگیریم همه می‌دانند که این توافق پایان کار نیست.

وی با اشاره به اینکه هنوز این مداکرات دارای مراحل است وباید سیر قانونی آن طی شود بیان کرد: مردم نباید سریع مایوس شوند  پرا که ما راه درازی را در پیش داریم ان ها باید امیدوارباشند. 

امام جمعه قم تصریح کرد: باز هم ملتی که آبدیده شده است را تهدید نظامی می‌کنند، از تریبون نماز جمعه قم اعلام می‌کنم بار دیگر ملت ما را آزمایش نکنید، اگر روزی ناخواسته جنگی را علیه ملت ایران تحمیل کنید ملت ایران شما و اردوگاهتان را پشیمان خواهد کرد. با زبان کرامت سخن بگویید، 37 سال تجربه کردید و باز با زبان تهدید صحبت می‌کنید؟ یکی از مسائلی که انسان نسبت به نیات اینها احساس بدبینی می‌کند این است که از آمانو خواسته‌اند در سنا گزارش دهد. مگر اینجا قانون جنگل حاکم است؟

امام جمعه قم در پایان به مقاومت مردم ایران در سال های دفاع مقدس وقبل از ان اشاره کرد وگفت:این ملت در سختی های بسیاری که با ان مواجه بوده اند مقاومت خود را نشان داده اند وسربلند هستند پس اگر ظلم جهانی بخواهد با ملت ما این گونه سخن بگویید ملت ما همچنان در صحنه خواهد ایستاد و به خاطر مسئله هسته‌ای و مسائل دیگر در برابر شما کوتاه نخواهد آمد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.