قربانی: تصویب طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تصویب طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد.

قربانی: تصویب طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی در کمیسیون بهداشت مجلسمحمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح جزییات جلسه کمیسیون متبوع خود، گفت: طرح نقل و انتقال حق بیمه بازنشستگی در کمیسیون بهداشت مجلس مورد بررسی قرار گرفت، افراد طبق قانون برنامه پنجم می‌توانستند نسبت به انتقال حق بیمه یا بازنشستگی‌شان اقدام کنند که در حال حاضر برای این نقل و انتقال مشکلاتی به وجود آمده است.

وی گفت: کلیات این طرح در کمیسیون تصویب نشد و بر اساس آن مقرر شد تا این طرح مجددا در کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رفع اختلافات در کمیسیون برای بررسی بیش‌تر ارجاع شود.

قربانی اظهار داشت: همچنین در نشست امروز طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران نیز مورد بررسی قرارگرفت که کلیات آن در کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی تصریح کرد: این طرح در راستای ممنوع کردن پزشکان از نسخه‌نویسی دارو خارج از لیست سازمان غذا و دارو  است که در کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از داروها به خصوص برای بیماران صعب‌العلاج یا بیماری‌های خاص به صورت تک نسخه‌ای ارائه می‌شود که این موضوع باعث خروج ارز از کشور می‌شود که این داروها مشمول بیمه نمی‌شد و بیماران مجبور به پرداخت مبالغ زیادی می‌شدند که در نهایت سرگردانی بسیاری را برای بیماران به وجود می‌آورد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین به بررسی لایحه حفاظت از خاک در این کمیسیون اشاره و خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون فرعی به بررسی این لایحه می‌پردازد، این لایحه‌ای مکمل قانون برنامه است و در آن وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان استاندارد را درگیر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار