امام جمعه قم؛

مسولان و صاحبان قدرت بیش از دیگران نیازمند رعایت تقوا هستند

کرسی های نماز جمعه، همه جامعه را به رعایت تقوا فرا می خواند و صاحبان قدرت بیش از دیگران نیازمند رعایت تقوا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: نماز جمعه این هفته استان قم به امامت حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

خطیب جمعه قم در ابتدا با بیان اینکه گسترش سبک های غلط فرهنگ غربی در کشور مان موجب مسولیت گریزی شده است عنوان کرد: سبک های غلط  و همچنین کار زیاد زنان در بیرون از خانه باعث سستی بنیان خانواده می شود.

آیت الله اعرافی در ادامه خطبه هایش با اشاره یه اینکه تقوای الهی ابعاد خاصی دارد گفت: تقوای الهی در همه شئون زندگی دستگیر ما در دنیا و آخرت است.

وی در خصوص رعایت تقوا گفت: رعایت تقوا برای کارگزاران و مسولان نظام اهمیت و ضرورت بالاتری دارد و صاحبان قدرت بیش از دیگران نیازمند تقوا هستند و تقوا در رعایت بیت المال و در مبارزه با فسادهای اقتصادی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قم آغاز دهه کرامت که مصادف است با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و با میلاد امام رضا (ع) پایان می یابد را تبریک و تهنیت گفت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه میلاد حضرت معصومه (س) به نام روز دختران نامگذاری شده است افزود: باید در خانه و در جامعه جایگاه دختران را رعایت کنیم و دختران را  بیش از فرزندان دیگر مورد تکریم قرار دهیم و دختران جامعه ما باید الگوی دانش ، پاکی و طهارت باشند.

وی در ادامه بیاناتش روز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود: ایران اسلامی بیش از 50 هزار آزاده دارد که وظیفه مسولان حفظ کرامت آنها و همچنین توجه به آنها و خانواده هایشان در همه امور است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری است که برای رعایت احکام الهی از تجاوز و تعدی به دیگران پرهیز می کند خاطر نشان کرد: امروز بعد از انجام توافقات هنوز هم حرف و حدیث های زیادی است و دشمنان باید بدانند که ایران اسلامی از ارزش های اسلامی دست بر نمی دارد و تا پایان ایستادگی می کند.

وی گفت : این روز ها یادآور کودتای 28 مرداد است که درس های بزرگی داشت و بزرگترین درس آن پرهیز از اختلاف و تفرقه است .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید قانون مدار باشیم و از رهبری پیروی کنیم افزود: ملت ما هوشمند است و فریب توطئه های زشت آمریکا و دشمنان را نخواهد خورد.

وی در پایان هفته حج را گرامی داشت و آرزوی توفیق برای حج گذاران را کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.