قم؛

پیشرفت های به دست امده را مدیون مقاومت ملت ایران هستیم

آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم گفت: پیشرفت‌های نظامی و علمی و فناوری‌های برتر جمهوری اسلامی را مدیون مقاومت وحضور مردم ایران در سایه رهبر معظم انقلاب هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از قم؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شدهمکاری وتعامل را میان زن ومرد ضروری دانست وگفت:تقسیم وظایف  در خانواده امری خداپسندانه است و تعامل میان زنان و مردان در خانواده باید شکل بگیرد.
 
وی افزود:تربیت صحیح فرزندان و تشکیل خانواده‌ای سالم نیازمند همکاری و خدمت متقابل همسران است.

اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه به  سالروز تخریب قبور بقیع توسط وهابی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: همین تفکر وهابی است که در یمن جنایات بی‌شماری را رقم زده و امروز لازم است جهان اسلام این جریان انحرافی را از خود دور کند، از این فکر و جریان انحرافی که مصیبت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی زیادی به بار آورده، اعلام انزجار می‌کنیم.

خطیب جمعه قم به برنامه اقدام مشترک ایران و 1+5 پرداخت و افزود: این جمع‌بندی با تصویب مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی گفت: از تیم مذاکره‌کننده که پنجه در پنجه شیاطین بزرگ عالم افکندند تشکر می‌کنیم ولی باید به نکاتی هم توجه داشت؛ پیشرفت‌های به دست آمده در برجام دارای عوامل متعددی است که نخستین مورد مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه قم ادامه داد:پیشرفت‌های نظامی و علمی و فناوری‌های برتر جمهوری اسلامی هم در این زمینه تاثیرگذار بوده‌اند وهوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب هم بر همه اینها سایه افکنده است.

امام جمعه قم ادامه داد: درگیری‌های میان دولت و کنگره آمریکا برای ما مهم نیست و مردم ما بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کنند.

وی به قدرت ومقاومت مردم ایران اشاره کرد وافزود: ملت ایران نشان داده که هیچگاه به خاطر سختی و دشواری‌های مادی از ارزش‌های خود دست نمی‌کشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه برخطرات احتمالی اشاره کرد وگفت: دشمنان هیچگاه به ملت ایران رحم نمی‌کنند و حتی حاضر نبودند یک سانتریفیوژ را در داخل ایران تحمل کنند، بنابراین باید هوشیار و آگاه باشیم و در کنار هم قرار بگیریم.


اعرافی در پایان ضمن تشکر از زحمات استاندار قبلی قم و خیر مقدم به استاندار جدید خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های ملی و فراملی متعددی است و تعلق به همه جهان اسلام دارد بنابراین این جایگاه نیازمند توجهی بیش از وضع موجود دارد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.