بیمه‌ها نتوانستند در طرح تحول به تعهدات خود عمل کنند

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: بیمه‌ها نتوانستند در مقطع زمانی مناسب به تعهدات خود عمل کنند.

ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بیمه‌ها بیان کرد: متاسفانه بیمه‌ها نتوانستند به تعهدات خود در مقطع زمانی مناسب و به مقدار کافی عمل کنند و نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود: از نیمه دوم سال 93 و همچنین در چند ماه اخیر با توجه به آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت بیمه‌ها نتوانستند راضی کننده عمل کنند. 

حریرچی با اشاره به مشکلات بیمارستان و بیمه‌ها عنوان کرد: چون عمده درآمد بیمارستان‌ها از طریق بیمه‌ها تامین می‌شود، در حال حاضر این مراکز دچار مشکلات جدیدی در تامین منابع و ارائه خدمات شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر هدف وزارت بهداشت مبنی بر عدم افزایش پرداختی از جیب مردم اظهار کرد: خط قرمز دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت این است که به پرداختی از جیب مردم فشار آورده نشود. در دو سه هفته اخیر با توجه به نامه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت، شخص رئیس جمهور گروهی را مامور کرد تا به این موضوع رسیدگی شود.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت اذعان کرد: با وجود منابع محدود با تحمل فشارهای شدید همچنان وزارت بهداشت به کار خود ادامه می‌دهد و اجازه‌ی وارد شدن خوشه‌ای به خط قرمزهای خود را نمی‌دهد امیدواریم که با تدابیر وزارت رفاه و دولت، این مشکلات به زودی حل شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و تزریق اعتبارات لازم در ابتدای سال 93 تاخیر بیمه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یافت امیدواریم مانند آن زمان بیمه سازمان تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان با اتکا به منابع خود وضعیت موجود را بهبود دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۱:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
حضور بیمه های دولتی راهگشااست
آخرین اخبار