ریک سنتوروم: اوباما چین، روسیه، داعش و ایران را تقویت کرد

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست خارجی اوباما انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ریک سنتوروم» -- نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- از سیاست خارجی باراک اوباما -- رئیس جمهور این کشور -- به شدت انتقاد کرد. وی گفت اوباما عمدا در راستای تقویت دشمنان خارجی آمریکا اقدام کرده است.

سنتوروم در سخنرانی خود در شهر «دموین» در ایالت آیووا در این باره گفت: «این رئیس جمهور صرفا (به مسائل) بی توجهی نکرده است؛ بلکه عمدا با اقدامات خود، دشمنان را تقویت کرده است.» این نامزد جمهوریخواهان در ادامه افزود: «اوباما چین، روسیه، داعش و ایران را تقویت کرده است.»

اظهارات سنتوروم بسیار شبیه هیلاری کلینتون -- نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- است که در نخستین سخنرانی کارزار انتخاباتی خود در نیویورک در ماه ژوئن اعلام کرده بود روسیه، ایران و کره شمالی «تهدیدهای سنتی» آمریکا هستند. وی همچنین گفت واشینگتن باید «با شکل گرفتن قدرت های جدید مانند چین» دست و پنجه نرم کند.

سنتوروم مدعی شد: «در صورتی که رئیس جمهور بعدی آمریکا باشم، مطمئنا داعش را مغلوب خواهم کرد. اطمینان حاصل خواهم کرد داعش، پول خود را صرف خرید اسلحه نکند؛ بلکه این پول را برای خرید کفن هزینه کند.»

با این وجود، سنتوروم نخستین سیاستمداری نیست که میان روسیه و گروه تروریستی داعش خطوط موازی ترسیم می کند. برای مثال، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیشتر در ماه سپتامبر (شهریور سال گذشته) روسیه را در مقام دوم فهرست تهدیدهای جهانی قرار داده بود. نخستین مورد از این فهرست مربوط به شیوع بیماری ابولا و سومین مورد نیز مربوط به تهدید ناشی از گروه داعش بود.

سنتوروم -- سناتور اسبق ایالت پنسیلوانیا -- هفتمین نامزد جمهوریخواه است که آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار