رئیس مجلس شورای اسلامی؛

باید در شرایط تحریم دولت ومردم روحیه جهادی و مقاومتی داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :باید تلاش کنیم تا با اتکا به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی شرایط اقتصادی کشور را بهتر کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی لاریجانی در مراسم گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو وبهره برداری از پروژه جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری در نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: باید در شرایط تحریم دولت ومردم روحیه جهادی و مقاومتی داشته باشند ومادر شرایط سخت می توانیم کارهای بزرگی را با همدلی و تلاش انجام دهیم

وی با تاکید براینکه خودرو باید متناسب با شرایط وتغییرات دنیا تغییر کنند و از لحاظ فنی و ایمنی مطابق با جهان پیشرفت داشته باشد، تصریح کرد:باید برای حمایت از تولید داخل تعرفه خودروهای خارجی را بالا ببریم و خودروسازان متناسب با تغییرات دنیا تولیدات حودرا از نظر کیفی وفنی ارتقا دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تولید ما باید ارتقای کیفی داشته باشد و ما نمی‌توانیم پژو ای راکه 30 سال قبل استفاده کردیم را با همان شرایط امروزه به مردم تحویل دهیم زیرا مردم امروز متناسب با تغییرات خودرو حرکت می‌کنند.

لاریجانی افزود: مابرای حمایت از تولید داخل، بایدتعرفه خودرو خارجی را بالا بردیم ولی کسانی که در صنعت خودرو فعال هستند باید خودروها را دقیق انتخاب کنند و متناسب با تغییرات دنیا، تولید داخل را از نظر مصرف سوخت و ایمنی منطبق کنند.

وی با بیان اینکه مشهد از لحاظ صنعتی دارای ظرفیت بالایی است و از نظر دانشگاهی و گردشگری نیزاز جایگاه خوبی دارد گفت :دولت باید سرمایه‌گذاری خاصی برای این شهر بطور ویژه داشته باشد و با طرح‌های مختلف شرایط را برای زائران و مجاوران پایتخت معنوی ایران فراهم نماید

در ادامه این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس از پروژه جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهر مشهد بهره برداری کرد.

لاریجانی در این مراسم افزود: این یک کار سنجیده ای است چون ما در کل کشوربا کمبود آب مواجه هستیم و اجرای این می تواند کمک شایانی درزمینه کمبود آب داشته باشد.

وی گفت:اقدامات خوبی در زمینه فضای سبز در مشهد صورت گرفته است که در این زمینه در کل کشور کمبودهایی داریم و باید به فضای سبز توجه ویژه بیشتری شود و اجرای پارلمان محلی ایده خوبی است ولی در قانون اساسی از لحاظ ساختاری مشکلاتی هست که باید مدیریت شهری یکپارچه ای در این زمینه داشته باشیم

وی افزود:با اجرای این پروژه در هزینه‌های مالی شهرداری مشهد صرفه جویی می شود و محیط زیست شهری مشهد نیز به شکل بهتری حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.