ساماندهی صنایع بستر رودخانه جزو سیاست‌های اصلی استان تهران

استاندار تهران گفت: نزدیک به 10 هزار شهرک جدید صنعتی را در دولت یازدهم جانمایی کرده‌ایم.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به جابجایی صنایع آلوده کننده در استان تهران اظهار کرد: این صنایع در شهرستان‌های ملارد، شهریار و شرق استان تهران جابجا و مستقر شده‌اند. همچنین نزدیک به 400 هکتار از صنایع در شهرستان شهریار و در سفر اول ریاست جمهوری به استان آماده سازی را آغاز کردند و شرق استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند و قرچک و همچنین ملارد نیز تقریبا برای جابجایی صنایع آمادگی لازم را دارند.

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل اشتغال نیز مشکلات 15 الی 16 واحد صنعتی را بررسی و در این زمینه تصمیم گیری می‌‌کنیم و بر اساس بخش نامه دولت، دستگاه‌هایی مثل بانک، بیمه و مالیات برای رفع مشکلات ورود پیدا می‌کنند.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه دو جلسه در این زمینه برگزار شد، جلسه سوم ستاد تسهیل نیز هفته آینده برگزار می‌شود و دستگاه‌های ذیربط نظرات خود را بیان می‌کنند که در نهایت جمع بندی و جزو مصوبات خواهد بود.

استاندار تهران در پایان تاکید کرد:‌آنچه اولویت قرار گرفته، صنایعی است که در مسیر رودخانه‌ها ایجاد شدند و باید با همکاری سازمان محیط زیست، سازمان آب منطقه‌ای استان، فرمانداران و بخش داران آن دسته از واحد‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها به صورت مجاز و غیر مجاز وجود دارند، ساماندهی شود که این جزو سیاست‌های اصلی استان تهران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار