سموم کشاورزی متهم اصلی سفید بالک‌ها

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و افزایش میزان مصرف سموم کشاورزی، آفت سفید بالک‌ از بین رفته و باعث طغیان این حشره شده است.

سموم کشاورزی متهم اصلی سفید بالک‌هاحیدرزاده  مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش سفید بالک‌ها اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود منابع آبی و افزایش میزان مصرف سموم کشاورزی در حقیقت شکارگر طبیعی سفید بالک‌ها از بین رفته و به این علت این حشرات موجود در طبیعت افزایش یافته و طغیان کرده‌اند.

وی با اشاره به این که این حشرات بیشتر در مناطق جنوبی تهران  دیده شده‌اند تاکید کرد: متولی مبارزه با سفید بالک‌ها،  مرکز تحقیقات آفات جهاد کشاورزی و شهرداری تهران است چند سالی زمان می برد تا این معضل ریشه کن شود و این مرکز باید به طور جدی‌تر در این مسئله ورود کند.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این حشرات هیچ ضرری برای انسان ندارند و فقط باعث مزاحمت آنها می‌شوند، گفت: امسال طی مکاتبات سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی تصمیم  بر این شد که میزان سموم و نوع آنها کنترل شود و با عملی شدن این تصمیم قطع به یقین شاهد کمتر شدن سفید بالک‌ها در شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار