بهره‌مندی 100 درصد مراکز بهداشتی روستایی و دورافتاده کشور از حضور پزشکان

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حتی در محروم‌ترین مناطق نیز پزشک عمومی حضور دارد و این موفقیت بزرگی برای دولت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛  دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اتفاق مثبتی که در این دولت افتاده این است که مراکز بهداشتی- درمانی در تمام روستاها پزشک عمومی دارند، اکنون حتی در دورترین روستاها و محروم‌ترین مناطق سیستان و بلوچستان نیز پزشک عمومی حضور دارد و از نظر مالی توانسته‌اند طوری برنامه‌ریزی کنند که پزشکان اقناع شوند و به این مناطق بروند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گاهی در رسانه‌ها از درآمدهای بالای 10 میلیون تومان برای پزشکان عمومی صحبت می‌شود اما این درآمدها برای کسانی است که به مناطق خیلی محروم و گاه ناامن که هر از گاهی یک مسئله امنیتی در آنجا رخ می‌دهد، مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده گفت: این پزشکان در مناطقی فعالیت می‌کنند که امکانات رفاهی ندارد. فقط رفت و آمد این پزشکان به شهر و خانه شان و هزینه هواپیمای آنها رقم قابل توجهی است.

شهریاری اضافه کرد: هر پزشکی حاضر نمی‌شود به این مناطق محروم برود اما آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده گویای این است که 2800 پزشک عمومی به این مناطق رفته و مستقر شده‌اند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکلی که هنوز حل نشده، این است که اختلاف درآمد بین پزشکان عمومی و متخصص خیلی زیاد است برای همین پزشکان عمومی خیلی انگیزه دارند که هر طور شده، در آزمون دستیاری قبول و متخصص بشوند.

وی ادامه داد: باید اختلاف درآمد پزشکان عمومی و متخصص را به حد معقولی برسانیم که پزشکان در مناطق محروم بمانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار