از بد‌ر‌فتاری‌های مدعیان حقوق بشر با اتباع خارجی تا رفع موانع تحصیل غیر‌مجاز در ایران

توجه به وضعیت آموزشی مهاجران غیرقانونی هم در دستور کار مسائل آموزشی کشور قرار گرفت.

از بد‌ر‌فتاری‌های مدعیان حقوق بشر با اتباع خارجی تا رفع موانع تحصیل غیر‌مجاز در ایرانبه گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،مسئله توجه به امر تحصیل افراد، امری بسیار مهم است که لزوم این امر موجب شده حتی دانش‌آموزان اتباع خارجی در کشور نیز از آن بی‌بهره نمانند و رهبر معظم انقلاب، نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

در همین راستا در طی جلسه‌ای که در فروردین ماه 94 آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تحصیل اتباع خارجی حتی اگر به صورت غیر قانونی در کشور باشند، تاکید فرمودند.

احراز هویت افراد، کلید تحصیل اتباع بیگانه
 در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب، از امسال تمهیدات لازم جهت ساماندهی وضعیت آموزشی دانش‌آموزان اتباع خارجی اندیشیده شده است و همچنین در این خصوص وزیر آموزش و پرورش خبرهای خوشی را برای این دسته از دانش‌آموزان به ارمغان آورد.

فانی ضمن اشاره به حضور 340 تا 350 هزار از این دانش‌آموزان در مدارس کشور تصریح کرد: با ارائه‌ی برنامه‌های موجود برای ساماندهی این دانش‌آموزان نزدیک به 100 تا 200 هزار نفر بر این تعداد افزوده خواهد شد.

وی در ادامه احراز هویت را گام اصلی در فرآیند ثبت‌نام برشمرد و ادغان کرد: با هماهنگی  وزارت کشور این مورد در حال تحقق است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از توجه به مسائل بهداشتی این دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در این خصوص مذاکراتی نیز با وزارت بهداشت انجام شده است.

 حمایت‌های مالی در فرآیند آموزش
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تامین اعتبارات و حمایت‌های مالی از دانش‌آموزان محروم اتباع بیگانه گفت: در این باره حمایت‌های مالی کافی انجام گرفته است.

آمادگی کامل آموزش‌ و‌ پرورش جهت آموزش
 محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش‌و‌ پرورش گفت: آموزش‌ و‌ پرورش در خصوص تحت پوشش قرار دادن اتباع بیگانه جهت امر آموزش آمادگی کامل دارد.

وی در ادامه اشاره کرد: تاکنون حدود 45 هزار از طریق دفاتر وکالت کفالت وزارت کشور معرفی شده که آموزش‌ و‌ پرورش در ارائه خدمات به این افراد هیچگونه مشکلی نخواهد داشت، همانطور که در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر تحت پوشش مدارس هستند.

مدیر کل دفتر وزارتی با اشاره به این مطلب که تمام مسائل گفته شده ویژه‌ی دانش‌آموزان بدون مجوز اقامت در کشور است، ادغان داشت: در خصوص پذیرش اینگونه افراد هیچگونه شرایط خاصی وجود ندارد و به این افراد توصیه کرد برای بهبود شرایط آموزشی خودشان پیش از آغاز سال تحصیلی اقدامات لازم جهت ثبت‌نام را انجام دهند.

فاضل پیرو صحبت‌های وزیر آموزش‌ و‌ پرورش از ارائه اعتبارات لازم به افراد محروم و مهاجران خارجی خبر داد.

 گفتنی است، دفاتر وکالتی و کفالتی بیشترین نقش را در ساماندهی این وضعیت دارند.


گزارش از آتوسا دولتیاری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
آموزش و پرورش باید برای اتباع خارجی مدارس جداگانه ایجاد نماید.یعنی در هر منطقه یکی دو مدرسه مختص این عزیزان و فقط اتباع خارجی انجا تحصیل نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
بد رفتاری مدعیان حقوق بشر با اتباع خارجی در کجای این متن هست؟
آخرین اخبار