کيسينجر: آمريکا بايد از اشتباهات خود درس بگيرد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا اذعان کرد مقامات سیاسی این کشور از اشتباهات گذشته درس نمی‌گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ؛ "هنری کیسینجر،" وزیر امور خارجه سابق آمریکا، اعلام کرد کشورش نباید پیش از ارزیابی پیامدهای مناقشات بین المللی، مشارکتی در آنها داشته باشد؛ اما واشینگتن از اشتباهات خود درس نمی‌گیرد.

" کیسینجر" در مصاحبه‌ای با نشریه  نشنال اینترست  از مشکلات آمریکا در زمینه سیاست خارجی این کشور سخن گفت و دیدگاه خود را درباره بحران اوکراین و روابط بین غرب با روسیه بیان کرد.

این دیپلمات معروف آمریکایی گفت: مشکل همه جنگ‌های آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، ناتوانی در ایجاد ارتباط میان راهبرد و امکانات داخلی کشور بوده است.

وی افزود: جناح "جنگ طلبان" در واشینگتن، که به هر قیمتی دنبال  در هم شکستن دولت روسیه هستند، تا زمانی که پیامدهای سیاست تهاجمی خود را ارزیابی نمی‌کنند، به این سیاست ادامه می‌دهند.
وی در ارتباط با شرایط اوکراین گفت بحران اوکراین به تراژدی تبدیل شده است.
به گفته این دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی، فرمولی که در غرب اروپا کار می‌کند، نمی‌تواند برای اوکراین به کار برود.

"کیسینجر" خاطرنشان کرد: غرب برای به عهده گرفتن احیای اقتصادی یونان مردد است و بدیهی است که قصد ندارد اوکراین را به طرحی یک جانبه تبدیل کند. به این ترتیب، امکان همکاری بین غرب و روسیه دست کم باید در شرایطی بررسی شود که اوکراین متعلق به هیچ بلوک نظامی نباشد.
وی در پایان گفت: اگر ما روسیه را به عنوان قدرتی بزرگ در نظر داشته باشیم، باید به دنبال راهی برای تطبیق منافع روسیه و نیازهای خود باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار