تیم ملی والیبال ایران چگونه به نیمه نهایی رسید

تيم ملی نوجوانان ايران موفق شد با پيروزی مقابل ايتاليا به جمع چهار تيم نهايی رقابت هاي قهرمانی جهان راه پيدا كند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،چهاردهمين دوره رقابت های واليبال قهرمانی نوجوانان جهان از ٢٠ مرداد ماه به ميزبانی كشور آرژانتين كار خود را آغاز كرد.

در اين دوره از رقابت ها بر اساس برنامه ٢٩ تيم شركت كننده در ٤ گروه ٥ تيمي تقسيم بندي شدند و مسابقات خود را با ديدارهاي مرحله گروهي و مقدماتي آغاز كردند.

تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در گروه سوم با تيم هاي شيلي، لهستان و بلغارستان و چين تايپه هم گروه بود و نبرد آغازين خود دا با ديدار برابر لهستان آغاز كرد.

لهستاني ها كه با كسب عنوان قهرماني در مسابقات قهرماني نوجوانان اروپا راهي آرژانتين شده بودند، به خوبي مي دانستند كه كار آساني مقابل نوجوانان ايران نخواهند داشت. بازيكنان لهستان با تمام توان مقابل شاگردان محمد وكيلي به ميدان رفتند و با وجود اينكه در ست اول مغلوب نوجوانان بلندقامت كشورمان شدند اما در تهايا توانستند با نتيجه ٣ بر يك ايران را شكست دهند تا ايران كار خود را با شكست آغاز كند.

شاگردان محمد وكيلي در دومين نبرد خود بايد در ديداري نسبتا آسان مقابل نوجوانان شيلي به ميدان مي رفتند. تيم ايران در اين ديدار به راحتي و مقتدرانه با نتيجه ٣ بر صفر شيلي را در هم كوبيد و نوار پيروزي هاي خود در اين رقابت ها را آغاز كرد.

نمايش ديدني بازيكناني همچون رسول آقچه لي و اميرحسين اسفنديار و همچنين هماهنگي بالاي شاگردان وكيلي سبب شده بود نوجوانان شيلي نتوانند كاري از پيش ببرند و سر تسليم مقابل بلندقامتان شايسته ايران فرود آورند.

نوجوانان ايران كه از كسب پيروزي برابر شيلي انگيزه بالايي كسب كرده بودند، بايد در سومين ديدار خود به مصاف هم گروه آسيايي خود يعني چين تايپه مي رفتند.

نبرد اين دو تيم آسيايي در پايان باز هم با برتري مقتدرانه و ٣ بر صفر نوجوانان ايران همراه شد.

در ادامه تيم ملي واليبال نوجوانان ايران بايد آخرين ديدار مرحله گروهي را مقابل بلغارستاني برگزار مي كردند كه حريف ساده اي به حساب نمي آمد.

نوجوانان ايران اما مقابل بلغارستان هم با نمايشي عالي و كم اشتباه و انگيزه مضاعف سومين پيروزي و سومين نتيجه ٣ بر صفر خود را كسب كردند. كسب اين پيروزي سبب شد تيم ايران در گروه c اين مسابقات پايين تر از لهستان در رده دوم قرار گيرد و راهي مرحله بعدي مسابقات شود. جايي كه بايد با تيم سوم گروه D يعني آلمان ديدار مي كرد.

برتري شاگردان وكيلي در سرويس، دفاع و حمله در نبرد با ژرمن ها منجر شد پيروزي ديگري در كارنامه نوجوانان ايران ثبت شود. اين بار تيم ايران توانست آلمان را شكست دهد و راهي مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني نوجوانان جهان شود.

تيم ملي واليبال نوجوانان ايران پس از راهيابي به جمع هشت تيم نهايي اين رقابت ها ، سدي به نام ايتاليا را پيش روي خود ميديد. تيمي كه با كسب افتخارات متعدد دوست نداشت با شكست مقابل ايران از دور رقابت ها كنار برود.

تيم ها پس از دو روز استراحت بامداد روز شنبه بايد براي رسيدن به جمع چهار تيم نهايي رقابت هاي حساس خود را برگزار مي كردند.

نوجوانان ايران ديدار مقابل لاجوردي پوشان را بد آغاز كردند و با شكست در هر دو ست اول، با نتيجه ٢ بر صفر عقب افتادند. در ست سوم اما به خوبي مي دانستند كه جايي براي اشتباه كردن نخواهند داشت. از اين رو كم اشتباه تر از دو ست نخست عمل كردند و با جبران چند اختلاف امتيازي كه در ست سوم با حريف خود داشتند توانستند نتيجه ديدار را ٢ بر يك كنند. به تساوي رسيدن ديدار كه حاصل تلاش و توانمندي بلندقامتان ايران بود سبب شد، ملي پوشان كشورمان با انگيزه مضاعف و روحيه بالا راهي ست پنجم شوند.

همين عامل در نهايت به خلق حماسه از سوي شاگردان محمد وكيلي منجر شد و ايران با پيروزي ٣ بر ٢ مقابل ايتاليا به جمع چهار تيم نهايي مسابقات رسيد.

جايي كه تيم هاي آرژانتين، لهستان و روسيه هم به ترتيب با شكست نوجوانان برزيل، چين و آمريكا و با نتليج ٣ بر يك ، ٣ بر صفر و ٣ بر صفر، توانستند جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را كسب كنند.

در مرحله نيمه نهايي تيم ملي نوجوانان ايران براي رسيدن به فينال بايد بار ديگر مقابل لهستان قرار بگيرد. لهستاني كه در مرحله گروهي توانست تنها شكست اين دوره از مسابقات را به نوجوانان ايران تحميل كند.

شاگردان محمد وكيلي در صدد هستند تا بتوانند ضمن جبران شكست ديدار مرحله مقدماتي، يك گام به كسب سكوي نخست رقابت هاي جهاني نزديك تر شوند.

موضوع ديگري كه قطعا انگيزه نوجوانان ايران را دو چندان خواهد كرد، شكستي است كه در دوره قبلي رقابت ها كه به ميزباني مكزيك برگزار مي شد، از سوي لهستان به ايران تحميل شود. ديدار مرحله رده بندي كه منجر به از دست رفتن عنوان سومي ب

راي ملي پوشان ايران شد.

تيم ملي نوجوانان ايران كه در آخرين حضور خود در مسابقات قهرماني جهان عنواني بهتر از چهارمي كسب نكردند بانسلي جديد از بازيكنان به دنبال مدال طلا هستند.

گفتمي است ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي رقابت هاي قهرماني نوجوانان جهان را هم دو تيم آرژانتين و روسيه برگزار خواهند كرد تا چهره دو فيناليست چهاردهمين دوره اين رقابت ها مشخص شود.

نوجوانان شايسته كشورمان كه چندي قبل مقتدرانه بر قله آسيا ايستادند اكنون براي كسب عنواني مهم تر دورخيز كرده اند تا هم كارنامه خود را درخشان تر كنند و هم نويد نسل طلايي ديگري در واليبال ايران را بدهند.


انتها پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
یا علی
آخرین اخبار