رئيس نظام پزشکی تهران بزرگ:

طرح تحول سلامت رویه های ناصواب را بازبینی می کند

رئيس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، معتقد است که طرح تحول سلامت وجهه همت وزارت بهداشت قرار گرفته تا رويه های ناصواب مورد بازبينی قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی اصغر پيوندی در این پیام آورده است: زادروز دانشمند نامدار ايرانی، حکيم ابوعلی سينا را که از سال ها قبل روز پزشک نامگذاری شده است، به تک تک پزشکان اين مرز و بوم به ويژه به پايتخت نشينان تبريک عرض می کنم.

عظمت و قداست پزشکی برگرفته از کرامت والای انسانی است. از همين روست که موازين پزشکی بر اصول انسانی بنا شده، طبابت از ديرباز برخوردار از اصول اخلاقی بوده و همه ملت ها فارغ از آيين و مذهبشان از قداست و معنويت پزشکی صيانت کرده اند. تکريم طب در اسلام و انطباق اصول اخلاق پزشکی بر آموزه های دينی در کنار پيشينه پرافتخار پزشکان ايرانی به عنوان پيشگامان حکمت و اخلاق، قداست طب را در ايران اسلامی دو چندان نموده است.

در حقيقت روز پزشک را بايد روز ياداوری و گراميداشت اخلاق و انسانيت بشماريم. فرصتی نمادين تا پزشکان ارزش های والای حرفه مقدسشان را مرور کنند، مردم صرف نظر می نمايند تا از درد و رنج بيماران بکاهند و بر سلامت هم ميهنان بيافزايند. از پيام آوران سلامتشان قدردانی کنند و مسئولان به خواسته های انسانی کسانی اهتمام ورزند که از خواب و آسايش خود دير زمانی است که ساختارهای ناکارامد و سازوکارهای ناصحيح، نظام سلامت اين ديار را مبتلا کرده آنگونه که شايستگی های پزشکان متعهد فرصت بروز نمی يابد و تلاش ايشان برای ارتقای سلامت هم ميهنان و جلب رضايت ايشان در پس کاستی های بی شمار کم اثر می شود.

چندی است با ابلاغ سياست های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و اهتمام رئيس جمهور نسبت به اولويت سلامت در راس فعاليت های دولت تدبير و اميد، طرح تحول سلامت وجهه همت وزارت بهداشت قرار گرفته تا رويه های ناصواب مورد بازبينی قرار گيرد و جهت گيری های اجرايی کام آحاد مردم را شيرين نمايد و با جلب اعتماد مردم و مسئولان، نويد بخش عزم عمومی برای سرمايه گذاری و هدايت منابع در مسير ساماندهی نظام سلامت کشور باشد. هر چند وزارت بهداشت به عنوان نهاد سياستگذار و متولی سلامت در ميانه اين ميدان نقشی کليدی دارد، لکن هيچ اصلاحی در نظام سلامت بدون مشارکت و همراهی جامعه پزشکی متصور نيست و اينگونه حرکت در مسير ارتقای سلامت جامعه و تحول نظام سلامت، علاوه بر حمايت دولت و ملت، نيازمند همدلی و همراهی جامعه پزشکی و هماهنگی نهادهای متنوع مسئول در حوزه سلامت است.

در اين گذرگاه حساس، تلاش وزارت بهداشت در اين مسير خطير پاسخ شايسته جامعه فرهيخته پزشکی را می طلبد تا دور از حاشيه سازی های کم ارزش و فرصت سوز، انسجام جامعه پزشکی و ديدگاه های عالمانه و بازخوردهای واقع بينانه ايشان در راه تحقق اصلاحات بنيادين پيش بينی شده در سياست های کلان سلامت نظير سامان دهی به بيمه های سلامت و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده٬ ياريگر طراحان و مجريان طرح تحول سلامت گردد.

اينجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی بر پايه باور عميق به توانمندی و شايستگی پزشکان پرافتخار اين سامان، اطمينان دارم با استمداد از الطاف الهی، همگرايی و انسجام جامعه پزشکی در مسير اصلاح نظام سلامت راهگشا و الهام بخش خواهد بود. با اين اميد، بار ديگر خدمات ارزنده و تلاش بی شائبه جامعه پزشکی ايران اسلامی را ارج می نهم و برای يکايک ايشان آرزوی سلامت و سعادت دارم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار