تاکید رئیس رژیم صهیونیستی بر حق حاکمیت در کرانه باختری

رئیس رژیم صهیونیستی حاکمیت بر کرانه باختری و شهرک سازی در آن را حق طبیعی این رژیم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "روون ریولین،" رییس رژیم صهیونیستی، بر حق حاکمیت این رژیم بر کرانه باختری و شهرک سازی در آن تاکید کرد.

وی مدعی شد: در خصوص حق ما بر این سرزمین باید بگویم که این مسئله قابل گفتگوی سیاسی نیست و دستاورد اصلی صهیونیسم جدید است. تشکیل دولت اسراییل و اقامت در اسراییل نشان دهنده این حق تاریخی و قومی ماست.

وی خاطرنشان کرد کرانه باختری نیز جزئی از سرزمین اسراییل است ( از سال 1967 -1346- به اشغال درآمده است).

جامعه جهانی اشغال کرانه باختری را به رسمیت نشناخته است و ساخت شهرک‌ها در آن را غیر قانونی و مخالف قوانین بین‌المللی می داند.

سخنان "ریولین" در حالی بیان می‌شود که در پی به آتش کشیده شدن منزل یک فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست که منجر به مرگ نوزاد 18 ماهه وی شد روابط میان اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها با بحران شدیدی مواجه شده است.
وی با اشاره غیر مستقیم به این حادثه گفت: حاکمیت ما بر این سرزمین یعنی این که ما در خصوص همه کسانی که در آن زندگی می‌کنند مسئول هستیم و باید به قوانین سخت اخلاقی پایبند باشیم.

وی در دیدار با شهرداران شهرک‌ها از حمایت کامل خود از شهرک نشینان در این مرحله دشوار خبر داد و تاکید کرد شما اولین قربانیان تروریسم‌های اخیر هستید.
"ریولین" از اعضای حزب راستگرای لیکود است که ریاست آن را "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر این رژیم، در اختیار دارد و از تندروهای این حزب محسوب می‌شود که مخالفت خود را با تشکیل دولت فلسطین پنهان نکرده است.
وی اعلام کرده است که به فلسطینی‌هایی که علاقه مند باشند تابعیت اسراییلی می‌دهد.
رئیس رژیم صهیونیستی اظهار داشت که وی رییس همه محسوب می‌شود. بعد از آن که وی حمله تندروهای یهودی به فلسطینی‌ها را به عنوان تروریسم یهودی محکوم کرد از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار