هاب ماهواره‌ای ایران افتتاح شد

با افتتاح پروژه هاب ماهواره ایران حدود 280 نقطه مخابراتی از طریق ماهواره متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، پروژه هاب ماهواره ایران به منظور تامین نیازهای ارتباطی شرکت ارتباطات زیر ساخت و در شرایطی که امکان بهره برداری از دیگر بسترهای موجود (فیبر و رادیو وجود ندارد) اجرا شده است که این پروژه امروز در مرکز بومهن تهران به منظور اتصال 280 نقطه مخابراتی از طریق ماهواره افتتاح شد.

با نصب و راه اندازی تجهیزات پایانه‌های ماهواره‌ای در نقاط مورد نظر در حداقل زمان ممکن امکان تامین ارتباط هر نقطه در داخل و خارج از کشور برای شرکت ارتباطات زیر ساخت فراهم می‌شود و این شرکت قادر خواهد بود در اسرع وقت ترافیک هر نقطه را چه در داخل کشور و چه در خارج کشور به شبکه‌های PSPN و PDN کشوری انتقال و خدمات ارائه نماید.

پروژه بهینه سازی شبکه ماهواره‌ای V-set بومهن با هدف استفاده حداکثری از منابع موجود و استفاده بهینه از امکانات ایستگاه ماهواره‌ای بین المللی زمینی بومهن صورت گرفته و در این پروژه با تجهیز بخشی از ایستگاه هاب به تکنولوژی‌های روز و فناوری‌های نوین شبکه قابلیت ارائه سرویس‌های مکالمه و دیتا و یا انتقال ترافیک با هزار و 500 پایانه‌های ماهواره‌ای را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش؛ هاب شبکه ماهواره‌ای V-SET بومهمن با بهره گیری از آخرین فناوری‌های موجود در امر ارتباطات ماهواره‌ای و در جهت دسترسی، استفاده بهینه از پهنای باند فضایی و کاهش هزینه بخش فضایی استفاده از تکنیک‌های موثر کد کدینگ برای افزایش سرعت انتقال و کاهش هزینه‌های تجهیزات و پهنای باند دارای قابلیت‌های استفاده از تکنیک پرش فرکانسی برای استفاده موثر و حداکثر از پهنای باند اختصاصی، قابلیت ارسال همزمان بر روی 5 ماهواره مختلف، قابلیت ارائه سرویس به پایانه‌های متحرک، قابلیت ایجاد شبکه مجازی و... است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار