واعظی در مراسم افتتاح هاب ماهواره ای ایران؛

آمادگی افزایش پهنای باند اپراتور های تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:آمادگی داریم هر کدام از اپراتور ها پهنای باند بخواهند ارائه کنيم.

آمادگی افزایش پهنای باند اپراتور های تلفن همراهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمود واعظی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح هاب ماهواره ای ایران که صبح امروز در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره توسعه خدمات ارتباطی پهناي باند اپراتورها اظهار کرد:امروز هر کدام از اپراتورها که حجم استفاده روزانه آنها افزایش یافته حاصل پیش بینی های ما جهت توسعه است و اگر هر کدام از اپراتور ها درخواست پهنای باند بیشتر بخواهند به آنها ارائه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در انجام کارهای ارتباطی تاکنون عملکرد خوبی داشته‌ایم افزود: متاسفانه با دو مشکل روبرو هستیم. مشکل اول جبران عقب افتادگی‌ها است که باید تلاش کنیم آن‌ها را جبران کنیم و دوم که یک واقعیت است، این است که مطالبات مردم بیش از حد توان و حجم کاری ما است.

واعظی در ادامه عنوان کرد: طی چند روز اخیر متوجه شدیم که حجم ترافیک دیتا در اپراتور اول و دوم به 300 ترابایت رسیده و اپراتور سوم تلفن همراه نیز حجم ترافیک خود را افزایش داده است و کسانی که آمارهای جهانی را مطالعه کرده‌اند، می‌دانند که این فعالیت‌ها اشتغال و موجب رونق کسب و کار می‌شود و خیلی از مشکلات مردم از این طریق حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: هرچند مسائل و مشکلات مردم با سرعت بیشتر حل می‌شود، اما هدف گذاری، افزایش سرعت نیست بلکه ما به عنوان بخشی از این دولت نسبت به اشتغال و توسعه این کشور مسئول هستیم و باید بدانیم ICT علاوه بر حوزه کشاورزی در صنعت و حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... استفاده می‌شود.

واعظی افزود: به دنبال شبکه ملی اطلاعات هستیم و این دولت از ابتدا به این حوزه اهمیت زیادی داده است و همچنین دولت همراه و الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌ها از جمله کارهایی است که در دستور کار داریم و اپراتورهای مختلف تلفن همراه نیز در این بخش سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی ماهواره ملی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم دو ماهواره‌ ملی به نام ماهواره مخابراتی و پخش و ماهواره سنجش از راه دور در داخل کشور راه اندازی کنیم و امید داریم آنچه که امروز شرکت ارتباطات زیر ساخت بوجود آورد، در ماهواره ملی خودمان راه اندازی شود.

وی در پایان گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت می‌تواند شرایط را طوری فراهم کند که همه مردم بتوانند از اینترنت حتی در هواپیما‌ها و قطارها استفاده کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار