بزرگواری در نطق میان‌دستور:

فریاد کشاورزان به عرش رسیده/ معضل بیکاری تبدیل به تهدید شده است

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد گفت: آمار افسردگی جوانان، طلاق و اعتیاد به دلیل مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال زایی بالا رفته است.

فریاد کشاورزان به عرش رسیده/ معضل بیکاری تبدیل به تهدید شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"علی محمد بزرگواری" نماینده مردم کهگلویه و بویر احمد  در نطق میان دستور خود گفت:بی انصافی مرضی است که بعضی از دولت مردان و سیاست مداران و نمایندگان مارا فرا گرفته است و این بیماری را به جامعه سرایت می‌دهند.

نماینده کهکلویه و بویر احمد اظهار داشت: آیا از خود سوال کرده‌ایم دولت نهم و دهم که در مناطق محروم سراسر کشور کارهای ارزنده ای را از خود به جای گذاشته است و به مردم صادقانه خدمت کرده است اما با نادیده گرفتن خدمات آنها مردم درباره ما چه قضاوتی خواهند کرد؟

وی افزود: آیا از خود سوال کرده‌ایم که با زیر سوال بردن خدمات موثر وزرا، معاونانشان، استانداران، فرمانداران و کارگزاران دولت نهم و دهم مردم درباره ما چه قضاوتی خواهند کرد؟

بزرگواری تصریح کرد: چرا به دلیل دستبرد زدن عده‌ای به اموال بیت المال، اقدام این دزدان را که خود دست پرورده دولت قبلی بودند را به تمام دولت نهم و دهم نسبت می‌دهید و طوری وانمود می‌کنید که تمام خدمت‌گزاران دولت نهم و دهم دزد بودند، واقعا این افراد چه جوابی دارند که به خدا دهند؟

نماینده کهکلویه و بویر احمد افزود: آیا رئیس جمهور محترم و برخی از دولت مردان نمی‌دانند که دیر یا زود دیگران نیز درباره آنان به همین صورت قضاوت خواهند کرد؟

بزرگواری تاکید کرد: آیا نمی‌دانند که عکس العمل بی انصافی‌شان فردا دامن گیر خودشان خواهد شد؟ و واکنش عملکردتان این خواهد بود که در آینده با بی انصافی دیگران اقدامات موثرتان نادیده گرفته خواهد شد؟

نماینده مردم کهگلویه و بویر احمد تصریح کرد: البته همه می‌دانند که بنده در دوسال آخر دولت دهم به دلیل به وجود آمدن حلقه انحرافی که هر روز برای این دولت حاشیه ایجاد می‌کرد یکی از منتقد‌ترین و سرسخت‌ترین افراد در نهاد ریاست جمهوری بودم اما انتقاد من و امثال من از روی دلسوزی و خیرخواهی بود مانند کسانی نبود که از روی لجاجت و عناد به آن دولت نسبت‌های ناروا می‌دادند و بی‌شرمانه آنها را به داشتن مرض هاری تشبیه می‌کردند.

وی سپس خطاب به نمایندگان مجلس نهم گفت: گویا ما وظیفه اصلی‌مان را که نظارت بر مدیریت و عملکرد دولت‌ مردان است را فراموش کرده‌ایم.

وی سپس به مشکلات کشاورزی پرداخت و گفت: فریاد کشاورزان ما به عرش رسیده است، چشمه‌ها و قنات‌ها خشک شده است و‌ آب‌های زیرزمینی به حداقل رسیده اما این بحران مدیریت نمی‌شود و بودجه به شهرستان‌ها اختصاص داده نمی‌شود تا مسئولان منطقه بتوانند پاسخگوی منطقه باشند.

بزرگواری ادامه داد: آیا توانسته‌ایم از دولت آل سعود و آل یهود در زمینه خشکسالی تجربه کسب کنیم که با پشتوانه‌ سازی توانستند آب غیر شرب خود را از دریاها تامین کنند؟آن وقت ما با وجود رودخانه‌های تهران و دریاهای خزر و خلیج فارس نتوانستیم بحران آب خود را حل کنیم.

وی با تاکید بر مشکل بیکاری در کشور اظهار داشت: امروز اشتغال معضل نظام بوده و باید گفت موج جوانان بیکار می‌تواند به تهدید تبدیل شود. آمار افسردگی جوانان، طلاق و اعتیاد به دلیل مدیریت ضعیف در حوزه اشتغال زایی بالا رفته است و بیکاری می‌تواند باعث بی‌اعتمادی به مسئولان نظام شود.  

بزرگواری سپس خطاب به وزیر کار گفت: آقای وزیرکار که شعار می‌دهید سالی 800 هزار شغل ایجاد کرده‌اید،نمی‌خواهد این تعداد ایجاد کنید بیایید سالی 80 هزار تا کار ایجاد کنید.

نماینده کهگلویه و بویر احمد گفت: رئیس جمهور و برخی از دولتمردان برای اینکه نخبگان جامعه و نمایندگان را مشغول کنند، به بحث‌های بی‌فایده می‌پردازند و هرزگاهی با پارازیت‌ها به منتقدین حمله می‌کنند، همچنین در تاریکی نیز تیری به سمت شورای نگهبان رها می‌کنند که باید گفت آقای حقوقدان شما اصول قانون اساسی را که به آن سوگند یاد کرده‌اید، زیر سوال می‌برید.

وی اذعان داشت: همه این افراد می‌خواهند جلوی نظارت نمایندگان در مدیریت دولتمردان را بگیرند همین برجامی را که مانند مار در دست و پای ما رها کرده‌اند برای این است که ما را از وظیفه اصلی خود بازدارند.

بزرگواری افزود: باید به نمایندگان ملت عرض کنم که رئیس محترم مجلس و برخی از افراد هیئت رئیسه مجلس با دولت در این مسئله شریک و سهیم‌اند ببینید چطور تعطیلات مجلس را در هفته کاری در حوزه انتخابیه همراه می‌کنند تا با تعطیلی زیاد مجلس، دولتمردان آسایش خاطر بیشتری داشته باشند و نمایندگان نتوانند در مسائل اصلی مملکت دخالت داشته باشند. 

بزرگواری در انتهای نطق خود به هیئت رئیسه مجلس، ناظران، نمایندگان و کمیسیون اصل 90 تذکر داد که برخی از افراد هیئت رئیسه مجلس و همچنین برخی از روسای کمیسیون‌ها از رانت جایگاه خود سوء استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: یک نماینده برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود ماه‌ها در نوبت بوده و این در حالی است که برخی افراد هر زمانی که اراده کنند، می‌توانند پول و امکانات به حوزه انتخابیه خود روانه کنند که این با قانون اساسی منطبق نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هم طن
۱۵:۰۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
خدايا شكرت باورم نميشه يه مسؤل بدون در نظر گرفتن آينده شغلى واقعيتيه روزگار مان رو به صورت علنى بيان كرده دمت گرم نماينده محترم
آخرین اخبار