سالک: دفاع از شورای نگهبان، دفاع از نظام جمهوری اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دفاع از شورای محترم نگهبان، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نباید کمر به تضعیف آن بست.

رونق اقتصاد کشور را نباید به لغو تحریم گره زدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ احمد سالک کاشانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 3 شهریور) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به مسئولان اجرایی کشور ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، هفته دولت و گرامیداشت سالگرد شهیدان باهنر و رجایی گفت: از قوه قضاییه به ویژه دادگاه انقلاب می‌خواهم پرونده 8 شهریور را مورد بررسی قرار دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: دفاع از شورای نگهبان، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نباید کمر به تضعیف آن بست و باید دولت همت خود را برای برون رفت از رکود اقتصادی کند که بسیاری از صنایع کشور و کارخانه‌ها رو به تعطیلی است همچنین از طرفی نباید ایجاد رونق در اقتصاد کشور را با لغو تحریم ها گره زد بلکه باید اقتصاد مقاومتی را عملی کرد و مقابله با بیکاری را سرلوحه حرکت خود قرار داد.

وی در ادامه خطاب به حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز تأکید کرد: لازم است نسبت به تأمین نیازمندی های کشاورزان و دامداران به خصوص استمهال بانک کشاورزی به مدت یک سال در اصفهان به ویژه در شرق آن،‌ پس از 7 سال خشکسالی اقدام عملی شود.

سالک همچنین خطاب به دولت اضافه کرد: تقاضا می کنم برای یک بار موضوع صندوق بازنشستگان فولاد و ذوب آهن را مورد بحث قرار داده و برای همیشه مسأله را حل کنید تا از بحران بالقوه که ممکن است بالفعل شود جلوگیری شود.

نماینده اصفهان در مجلس ادامه داد: بازنشستگانی که زندگی و آبروی خود را در طول سالیانی روی این مسائل کشور قرار داده اند نباید نیازمند حقوق ماهانه باشند؛ از طرفی بند (ف) تبصره (3) بودجه 94 که مبلغ هزار میلیارد تومان است باید در اختیار صندوق قرار گیرد تا بخشی از نیازمندی ها حل شود.

وی در ادامه خطاب به فرهادی،‌ وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه اصفهان با وجود سرپرستی فعلی گرفتار 2 رتبه افت علمی و افت فرهنگی شده است لذا تقاضا دارم تأمین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار