جمهوری‌خواهان به دنبال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران

مخالفان توافق ایران در کنگره در حال تدارک چندین لایحه برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ ویو، جمهوری‌خواهان که پیش‌بینی می‌کنند در نهایت نمی‌توانند مانع از اجرای توافق ایران شوند، بار دیگر به سلاح تحریم متوسل شده‌اند. آن‌ها در حال تدارک چندین لایحه برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران هستند. 

مایک پومپئو، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، توافق ایران را از نظر تأثیر تاریخی با طرح بیمه اوباما مقایسه کرد و مدعی شد: هدف از این تحریم‌ها اعمال فشار بر ایران است تا از برنامه هسته‌ای خود و دخالت در امور کشورهای منطقه دست بردارد. او در ادامه ادعا کرد: حتی اگر کنگره نتواند مانع از به سرانجام رسیدن توافق ایران شود، احتمال تصویب این تحریم‌ها بسیار زیاد است.

هم‌اکنون اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، طرح جدیدی برای اعمال تحریم‌ علیه ایران دارد. در سنا نیز مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه، و رابرت منندز، سناتور دموکرات، تلاش می‌کنند تحریم‌های ایران را 10 سال دیگر تمدید کنند. 

مقامات ارشد دولت اوباما از جمله جان کری، وزیر امور خارجه، ماه گذشته به جمهوری‌خواهان درباره تصویب تحریم‌های جدید هشدار دادند. جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در این باره گفت: کنگره نمی‌تواند همان تحریم‌ها را با عنوانی جدید دوباره اعمال کند.

بعید به نظر می‌رسد تحریم‌های جدید حتی به رأی گذاشته شود. با این وجود، طرح این مسئله می‌تواند به ضرر دموکرات‌ها تمام شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
به درک،درسته این تحریم ها فشار هایی به کشور آورد اما فهمیدیم که باید روپای خودمون وایسیم وچشممون به بیرون نباشه ، چون اونا میخوان ما یه کشور مصرف کننده باشیم
آخرین اخبار