ادعای رونالد درمر: توافق هسته ای ایران خطرناک است

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا مدعی شد توافق هسته‌ای ایران، تهدید کننده امنیت در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رونالد درمر – سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا – در گفتگو با شبکه "سی بی اس 21 نیوز" مدعی شد توافق هسته ای ایران نه تنها تهدید کننده امنیت در خاورمیانه است، بلکه امنیت آمریکا را نیز تهدید می کند.

وی در ادامه مدعی شد توافق هسته ای ایران از ضمانت کافی برای جلوگیری از برنامه تولید سلاح هسته ای در این کشور برخوردار نیست.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: "توافق هسته ای ایران در کوتاه مدت به تقویت جایگاه این کشور کمک می‌کند؛ چرا که با لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران، صدها میلیارد دلار به سوی این کشور سرازیر خواهد شد. ایران از اعتبارات مالی جدید برای حمایت از تروریسم در خاورمیانه و سایر نقاط جهان استفاده خواهد کرد. از اثرات طولانی مدت این توافق نیز دست یابی این کشور به سلاح هسته‌ای است. در اینجا مسئله، تولید یک و یا دو بمب هسته ای نیست، بلکه موضوع ظرفیت ایجاد زرادخانه هسته ای است."

دولت اوباما از زمان حصول توافق هسته ای ایران در چهاردهم ژوئیه (23 تیر) تلاش بسیاری کرد که مانع از رد این توافق در کنگره شود. 

طبق این توافق قرار شد با محدود شدن فعالیت های هسته‌ای ایران و بنا به ادعای غربی‎ها متوقف شدن برنامه تولید سلاح هسته ای در این کشور، تحریم های اقتصادی لغو شود.

رونالد درمر مدعی است توافق هسته ای ایران مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای نخواهد شد؛ چرا که اگر اینگونه بود رژیم صهیونیستی از آن حمایت می کرد. 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع بازرسی از سایت های نظامی ایران پرداخت. سفیر رژیم صهیونیستی با ابراز نارضایتی از نقش ایران در بازرسی‌های آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت‌های نظامی این کشور، این موضوع را به باد انتقاد گرفت.

قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور) کنگره رای نهایی خود در خصوص توافق هسته‌ای ایران را اعلام کند. با حضور لابی قدرتمند صهیونیست ها در کنگره احتمال دارد این توافق رد شود. اوباما تهدید کرده است در صورت رد توافق در کنگره، از حق وتو استفاده کند.

برای ممانعت از پیشبرد قطعنامه ضد ایرانی کنگره در خصوص توافق هسته‌ای ایران در سنا، به رای 47 سناتور دموکرات نیاز است. این درحالیست که برای حمایت از حق وتوی رییس جمهور در رد قطعنامه ضد ایرانی کنگره، تنها به 34 رای نیاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
بسته بابا،فکر کردی همه مثل خودت احمقن،وزیر انرژی آمریکا لوداد که توافق رابا مشورت با دانشمندان اسرائیلی پیش بردن،این جنگ زرگری رو هیچکس باور نمیکنه،اسرائیل با آمریکا هیچ فرقی باهم ندارن،سگ زرد برادر شغاله،ما چه با توافق چه بی توافق ما اسراییل کودک کش رانابود میکنیم فقط با یک اشاره
آخرین اخبار