معماری ایرانی – اسلامی؛ حلقه گمشده نوسازی شهری

مدیر اداره هماهنگی امور مناطق و راهبری دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران گفت: الگوی اسلامی - ایرانی در هنر معماری یکی از بارزترین مظاهر تمدن هر قوم و ملتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کیوان خلیجی مدیر اداره هماهنگی امور مناطق و راهبری دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده شهری، بناهایی وجود دارند که مقاومت اولیه خود را از دست داده و امنیت جانی و روانی لازم را برای ساکنان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث طبیعی تأمین نمی‌کنند.

وی افزود: باید از الگوهای هویت‌بخشی، فرهنگی و تاریخی بر مبنای الگوهای معماری سنتی و اسلامی ایرانی در مدل‌های نوسازی به کار گرفته شود.

خلیجی تصریح کرد: مدیریت شهر تهران باید معماری ایرانی – اسلامی را در جریان نوسازی بافت فرسوده لحاظ کند.

وی بیان کرد: احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، توجه به هویت شهر، سابقه تاریخی و بناهای ارزشی در نوسازی شهری بسیار حائز اهمیت است.

مدیر اداره امور مناطق و راهبری دفاتر خدمات نوسازی گفت: بازگشت دوباره تهرانی‌ها به استفاده از معماری ایرانی – اسلامی در ساخت خانه‌هایشان نیاز به نوسازی اندیشه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده یک رویکرد بین بخشی است که قبل از پرداختن به بافت فرسوده به عنوان کالبد یک محله، منطقه و یا شهر باید به صاحبان سکونتگاه‌های فرسوده به عنوان یک انسان توجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.