کرمان؛

افتتاح بزرگترین مرکز پرورش آرتیما خاورمیانه در رفسنجان

بزرگترین دهکده پرورش آرتیما در خاورمیانه در بخش نوق شهر بهرمان شهرستان رفسنجان با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، این پروژه در زمینی به مساحت 75 هکتار و میزان اعتبار 3 میلیارد تومان در بخش نوق رفسنجان و به توصیه آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 79 شروع شده است.

طرح پرورش آرتمیا از نظر وسعت و برنامه تولید و توسعه بزرگترین پروژه تولید کننده صنعتی سیست و بیومتر در خاورمیانه است و انواع فراورده های آرتمیا را برای مصرف در مراکز تکثیر و پرورش میگو، ماهیان زینتی، ماهیان دریایی و ماهیان خاویاری تولید خواهد کرد.

طراحی و اجرای سایت جامع پرورش آرتمیا، مطالعه جامع آبهای سطحی منطقه توسط کارشناسان طراز اول منطقه، برق رسانی و ایجاد شبکه اختصاصی برق به ظرفیت 340کیلو وات و به طول 1540 متر، احداث استخر های پرورش و استخرهای تولید آب سبز، احداث تولید سالن فضای بسته، سردخانه و سالن بسته بندی به مساحت 750 متر مربع، احداث ساختمان اسکان کارگری به مساحت 175 متر مربع، احداث ساختمان آزمایشگاه به مساحت 220 متر مربع، احداث ایستگاه پمپاژ آب با شوری 20ppt و در دوخط 6 اینچی و احیای حوضچه 30 هکتاری با لوله گذاری به طول 2200 متر از فعالیت های انجام شده در فاز اول پرورش و تولید آرتمیا می باشد.

  عبدالهی معاون آبزی پروری شیلات کشور این طرح را یک طرح ملی و ماندگار در کشور دانست و افزود: تنها مرکز پرورش آرتمیا در ارومیه بود که به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه، اکنون کرمان می تواند قطب پرورش این محصول باشد.

وی گفت: از زمانی که دریاچه ارومیه خشک شده این محصول وارد می شود و به تازگی هم یک ویروس مضر وارد شده و به صنایع مرتبط با این محصول آسیب رسانده است.

عبدالهی ادامه داد: با اقلیم های متفاوتی که در کشورمان داریم میتوان از آب های شور برای توسعه این نمونه کارها استفاده کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.