ساری ؛

مگس میوه را جدی بگیرید

عمليات رديابی آفت مگس ميوه در بیش از 2 هزارو500 هكتار از باغات قائم شهر

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدير جهاد كشاورزي شهرستان قائم شهر گفت: عمليات رديابي آفت مگس ميوه در بیش از 2هزارو500هكتار از باغات این شهرستان انجام شد.

فرهادی در خصوص عمليات رديابی آفت مگس ميوه در شهرستان قائم شهر افزود: بمنظور بررسی روند جمعيت و رديابی آفت قرنطينه ای مگس ميوه كه آفتی پلی فاژ و چند ميزبانه با دامنه خسارت زايی وسيع است، كارشناسان شبكه مراقبت و پيش آگاهی بخش خصوصی و مراكز چهار گانه جهاد كشاورزی و بخش نظارتی شهرستان قائم شهر اقدام به عمليات رديابی اين آفت در سطح 2 هزارو500 هكتار از باغات این شهرستان کردند.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اقدامات پيشگيرانه در قالب شبكه های رديابی و مديريت برای مگس ميوه و جلوگيری از ايجاد خسارت در محصولات باغی و مركبات تصريح کرد: تعداد 120 عدد تله از نوع مك فيل حاوی فرمون و سراتراپ و کارت های زرد چسبنده در سطح 260 هكتار از باغات این شهرستان تله گذاری و نصب شد.

فرهادی گفت: با سركشی های مداوم و بررسی كارشناسان اين مديريت در موقعيت تله در سطح باغات این شهرستان تاکنون تعداد 45 مگس مشاهده شده است.

به گفته وی : اين مديريت سعی دارد با حضور کارشناسان در روستاهای پهنه بندی شده و با تله گذاری در سطح باغات و مراقبت منظم اكيپ های رديابی در شبكه مراقبت و پيش آگاهی از امكان خسارت زايی اين آفت پيشگيری کرده تا توان اقتصادی بهره برداران و توليد ملی دچار خدشه نشده و اشتغالزايی مولد در جامعه بهره بردار، جهت نيل به توسعه پايدار تامين شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مگس ، آفت ، باغات ، قائمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.