ابوترابی‌فرد: "وحدت" مهمترین سرمایه امت اسلام برای مبارزه با تروریسم است

نائب رییس مجلس گفت: ما در پرتوی پیوند همه ادیان، راه را بر تروریست‌ها خواهیم بست، یکی از مهم ترین سرمایه‌ها برای مبارزه با تروریسم، وحدت امت اسلام است.

ابوترابی‌فرد:
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، سفرا و دیگر کارگزاران در حال برگزاری است، سخنرانی کرد.

وی ادامه داد: در دو دهه اخیر دنیای اسلام شاهد افزایس خشونت و پدیده ترور بوده است.

ابوترابی‌فرد افزود: این پدیده شوم با شکل‌گیری رژیم صهیونیستی آغاز شد و‌ گسترش آن در منطقه نیز با هدف حمایت از این غده سرطانی و رژیم جعلی صورت می‌گیرد.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: هرچند نظام سلطه با رویش و خلق نظام جمهوری اسلامی سر ستیز دارد و پویایی این نظام را مانع منافع نامشروع خویش ارزیابی می‌کند و برای از پای دراوردن نظام جمهوری اسلامی از همه توان خود در طی سالهای کذشته بهره گرفته است.

وی تاکید کرد: نظام سلطه و حاکم بر جهان، موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی خلق شده در سرزمین فلسطین را در معرض خطر جدی می‌بیند و این خطر را از بازگشت هویت قرانی و اسلامی ارزیابی می‌کند، موشه دایان در خاطراتش می‌نویسد ما برای جنگ با لبنان از گروه‌های رقص و موسیقی استفاده می‌کنیم اما امروز این کشور مبدل شده به قدرتی که مدال شکست رژیم صهیونیستی را دارد.

ابوترابی فرد اضافه کرد: غرب برای حفاظت این رژیم نامشروع از ترور برجستگان استفاده می‌کند، گسترش خشونت و ناامنی همچنین جنگ‌های نیابتی با هدف حراست از رژیم صهیوتیستی و‌ کاهش تهدیدهایی است که این رژیم با ان رو به رو می‌باشد.

نایب رییس مجلس افزود: بازیگران غربی با پروژه خلق ناامنی، رسالت خود را در دفاع از رژیم صهیونیستی جامه عمل می‌پوشانند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های دینی به شدت سر ستیز با پدیده شوم ترور دارد.

وی گفت: در تفکر ما حتی ابن زیاد ترور نمی‌شود، نظام اسلامی مبارزه با ترور و تروریسم را در دستور کار جدی خود قرار داده، دیروز پدیده شوم تروز را از کشور ریشه کن نمود و امروز از همه تجربه‌ها استفاده می‌کند تا دنیای اسلام و کشورهای همسایه از خطر این پدیده شوم در امان باشند.

ابوترابی فرد ادامه داد: از همه ظرفیت خود برای رویارویی با گروه‌های تروریستی استفاده کرده و در پرتوی پیوند همه ادیان، راه را بر تروریست‌ها خواهیم بست، یکی از مهم ترین سرمایه ها برای مبارزه با تروریسم وحدت امت اسلام است.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: دشمن اراده کرده تا از این ابزار وحدت به عنوان شکاف در دنیای اسلام استفاده کند، مجلس شورای اسلامی نماد وحدت ادیان الهی است

وی تصریح کرد: در عراق تا آن هنگام که علما مدیریت حیاط اجتماعی را در دست داشتند همه ادیان در کنار هم زندگی می‌کردند، میرزای شیرازی در منابر خواهران و برادران مسلمان دنیای تشیع را مدیریت می‌کرد. توطئه‌هایی که در عراق و‌ سوریه مشاهده می‌شود به دست دشمنان طراحی می‌شود.

ابوترابی فرد اضافه کرد: مهم ترین توصیه اسلام به امت اسلامی این است که صفوف خود را متشکل نمایید واعتصمو به حبل الله و لا نفرقوا...و توصیه دوم ان است که در یک جبهه واحد دشمنان خود را بشناسید،  اینکه رهبر انقلاب بر مبارزه با استکبار پا می‌فشارد بر این اساس است که اگر دشمن را نشناسد در معرض آسیب قرار می گیرد.

وی افزود: توصیه سوم آن است که پس از رصد دشمن باید مزدوران را شناخت که این نیازمند عزم ملی است که یکپارچه برای افزایش قدرت اسلامی دست استکبار را کوتاه کنند.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: ما به امنیت جهان فکر می‌کنیم و از گسترش خشونت در دنیای غرب هم رنج می‌بریم ، گسترش صلح و ‌دوستی در هر نقطه‌ای جزو اهداف کلیدی اسلام است.

** جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ عراق حمایت ‌می‌کند

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ایران به طور جدی با تروریست مبارزه و از ملت بزرگ عراق حمایت می‌کند.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همچنین از هر حرکتی که با رژیم صهیونیستی و تروریسم دولتی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.