قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از تدوین و اجرای شیوه نامه ارتقاء سلامت نظام اداری در این سازمان خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف با اشاره به ابلاغیه شیوه نامه ارتقاء سلامت نظام اداری جهت مقابله با فساد از سوی دولت اظهار داشت: طبق مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مصمم به کنترل نقاط آسیب پذیر و گلوگاه های فساد در دستگاه های اجرایی است.

 وی گفت: بر این اساس هر یک از دستگاه های دولتی موظف به اجرای این بخشنامه و اعمال نقش در این مأموریت ملی شده است.

به گفته عابد، سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به دارا بودن منابع گسترده مالی و وجود املاک و مستغلات امانی و کثرت ارباب رجوع و احتمال بروزتخلف، در راستای افزایش سطح رضایت مردم و کاهش تخلفات و مفاسد احتمالی در بین دستگاه های دولتی پیشگام بوده است.

وی شفاف سازی انجام امور، ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد و رشد ارزش های اخلاقی در سطح سازمان و ادارات تابعه، حفظ و صیانت از حقوق مردم، مسئولیت پذیری، افزایش اعتماد عمومی و کشف سوء جریان و مفاسد اداری احتمالی را از ویژگی های این طرح دانست.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شکل گیری کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، در سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: به این منظور کمیته سلامت اداری با حضور قائم مقام سازمان، معاون اوقافی،  مدیران کل بازرسی، حراست، تحقیق، فناوری، منابع مالی ، امور مالی، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و رئیس گروه انتصابات و ارزیابی عملکرد در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تبصره یک ماده 91 قانون مدیریت خدمات شهری تأکید کرد: دستگاه های دولتی موظفند علاوه بر نظارت مستقیم مدیران از طریق انجام بازرسی های مستمر داخلی توسط بازرسان معتمد و متخصص بر اجرای این ماده نظارت مستقیم کنند.
عابد خاطر نشان کرد: در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و با توجه به مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری شیوه نامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سازمان اوقاف و امور خیریه تنظیم و ابلاغ شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار داشت: نظارت دقیق و کنترل بر فعالیت مدیران، روسا و کارکنان تحت امر، تهیه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از تخلفات و یا جرائم احتمالی و اجرایی کردن آن از مهم ترین ویژگی های این شیوه نامه به شمار می رود.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار