محمد‌علی قلی‌زاده دبیر عکس هفدهمین جشن خانه سینما از کیفیت بالای آثار این بخش در جشن امسال خبر داد.

محمد‌علی قلی‌زاده دبیر بخش عکس جشن خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این بخش گفت: امسال در بخش مسابقه عکس جشن خانه سینما 24 اثر از 10 عکاس حضور دارد و چون در رابطه با جشن سینما ایران است فقط افراد عضو انجمن عکاسان ایران شرکت دارند و به این جهت از کیفیت و درجه خاص و بالایی برخوردار است و خود شرکت‌کننده‌ها نیز به لحاظ کیفی سعی کردند بهترین آثار خود را ارائه دهند به نحوی که از باب کیفیت باعث شد تیم داوری به چالش کشیده شود.

وی افزود: امسال با وجود اینکه کمیته انتخاب نداریم و از لحاظ آماری تعداد شرکت‌کننده‌ها کم بود اما آثار به لحاظ کیفی از سطح بالایی برخوردار بودند که جای خشنودی و رضایت دارد.

علی‌قلی‌زاده در خصوص کیفیت داوری بخش عکس اظهار داشت: داوران بخش عکس مجتبی راعی، فرشاد محمدی و مرتضی‌پور‌صمدی هستند که هر کدام از این آقایان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند، در واقع داوران از بهترین‌های کار خود هستند.

وی ادامه داد: مرتضی پور‌محمدی سابقه درخشان و قابل تأمل را در بخش عکاسی دارد، فرشاد محمدی از برگزیدگان جشنواره‌ها و مکان‌های مختلف است، وی جوایز متعددی را دریافت کرده و از فیلمبرداری جوان و خوش‌نام قلمداد می‌شود، مجتبی راعی که دیگر نیاز به تعریف و معرفی ندارد وی از کارگردان‌های شناخته شده و آشنا با تصویر است و در تمام فیلم‌هایی که ساخته به لحاظ تصویری اثبات شده است.

علی‌قلی‌زاده بیان کرد: آثار با توجه به سلایق و اهداف داوران با حساسیت‌های بالا در جهت داشتن کیفیت لازم انتخاب شده و امیدوارم شاهد این گونه برنامه‌ها به صورت پر‌رنگ‌تر، مستمر و مداوم باشیم.

وی در پایان در خصوص مجری برنامه و آئین تقدیر بیان کرد: امسال چون در بخش عکس برنامه جداگانه‌ای نداریم پس مراسم تقدیر و مجری نیز نخواهیم داشت و خود خانه سینما اجرای مراسم را بر عهده خواهد گرفت و از بین 5 کاندید فقط یک تندیس به آنها اهدا می‌شود و هم‌زمان با اهدای تندیس‌های شایستگی فیلم‌های بلند سینمایی این تندیس اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار