بهنام محمودی: بازیکن کلاس بگذارد، روز افول والیبال ایران است

لژیونر اسبق والیبال ایران با ارزیابی از وضعیت تیم ملی و شانس کسب سهمیه المپیک، گفت: روزی که بازیکنان ایران بخواهند برای دیگران کلاس بگذارند، روز افول تیم ملی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام محمودی اظهار کرد: باید به بازیکنان تیم ملی والیبال ایران خسته نباشید، بگویم. آن ها در سال های اخیر خیلی خوب کار کردند. در جام واگنر تیم ملی ایران از نظر آمادگی جسمانی خوب نبود اما در بازی های تدارکاتی روسیه بهتر شدند. بازیکنان ایران در جام جهانی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند. جام جهانی به صورت متمرکز برگزار می‌شود و بعد از سه تا چهار بازی، تیم ملی می تواند به اوج برسد. من صعود ایران به المپیک از جام جهانی را خیلی سخت می دانم اما انشالله از طریق مسابقات قاره ای به المپیک راه پیدا کنند. مطمئن هستم تیم ملی ایران می تواند در المپیک ریو به میدان برود. در جام جهانی هم انتظار دارم که تیم ملی ایران جزو چهار تیم برتر باشد.

وی با اشاره به لزوم حضور پررنگ تر مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی افزود: جزو کسانی بودم که همیشه گفتم چهار - پنج مربی ایرانی مورد قبول و تایید جامعه ورزش باید در کادر فنی و کنار تیم ملی والیبال باشند. باید مربیان خوب و کار بلد داخلی برای تیم ملی سیاست گذاری کنند و حتما در کادر فنی باشند. حتی در زمان ولاسکو هم با ایسنا حرف زدم و گفتم باید کنار او مربیان ایرانی قرار بگیرند. ما باید چند نیروی بومی کنار ولاسکو می‌گذاشتیم تا الان از وجودشان استفاده کنیم. حالا هم باید در کنار کواچ مربی ایرانی داشته باشیم. باید چند نفر در سکان رهبری تیم ملی داشته باشیم. وقتی والیبال ایران رشد کرد باید در بحث مربی، داور و سخت افزار و تدریس هم پیشرفت کنیم. الان باید در بحث مربی سازی اقدام کنیم. در کنار کواچ باید افرادی باشند که به درد آینده والیبال ایران بخورند.

کارشناس والیبال با اعلام هشدار در مورد بروز پدیده بازیکن سالاری در تیم ملی گفت: شاید یکی از علت های بازیکن سالاری برخورد های انعطاف‌پذیر باشد. من شخصا برخورد ولاسکو را بیشتر قبول داشتم. فاصله بین بازیکن و مربی باید رعایت شود. باید حریم ها حفظ شود. بازیکن سالاری به شدت بد است. بازیکن های ما باید فرهنگ حرفه ای داشته باشند. همه باید از مربی و مدیر تیم تبعیت کنند. قطعا بازیکن سالاری آسیب های بزرگی به والیبال می زند. روزی که بازیکنان ایران بخواهند برای دیگران کلاس بگذارند، روز افول تیم ملی است. خوشبختانه اکثر بازیکنان به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه حرفه ای تر شوند، به نفع خودشان است. باید در رده های پایه آنقدر سرمایه گذاری کنیم که اگر بازیکنی خواست برای تیم ملی کلاس بگذارد، سریع جایگزین شود.

بهنام محمودی در پایان گفت: ما در رده های نوجوانان و جوانان باید برنامه ریزی خوبی کنیم تا در آینده پشتوانه‌های خوبی داشته باشیم. البته فدراسیون والیبال در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است. از نظر من تیم ملی ب ایران باید ترکیب جوان تری داشته باشد تا بازیکنانش بتوانند در آینده به ترکیب اصلی تیم ملی ملحق شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.