ضرورت انسجام آموزش مربیان در برنامه‌های آموزشی و تربیتی

بحث آموزش مربیان و مشاوران را باید با انسجام بخشی با رویکرد مدرسه محوری به شدت مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، عیسی مراد مدیر کل امور تربیتی آموزش و پرورش در اعتراض با بهسازی و توانمند سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که متولی امور آموزشی و تربیتی هستیم برنامه هایی متناسب با سند تحول در حوزه تعلیم و تربیت به روز رسانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در راستای این برنامه طرح مدرسان را در نظر داریم که این برنامه روزهای 23،24 و 25 شهریور ماه با حضور 256 نفر از مربیان و مشاوران برگزار خواهد شد.

در این مراسم از هر استان حدود 4 مشاور حضور دارند که وظیفه آموزش در سطح مدرسه را در استانهای خود به عهده دارند. 

وی با بیان اینکه افراد حاضر در این مراسم حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند برای آموزش هم از افرادی صاحب نام و از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که آشنا به آموزش و پرورش هستند، استفاده می‌شود. 

عیسی مراد با بیان اینکه در مجموع 68 هزار مربی مشاور که شامل 18 هزار مشاور و 50 هزار مربی است گفت: هدف خدمات رسانی مشاوران و مربیان با محوریت مدرسه است، یعنی در یک مدرسه مربی با مشاور چه چیزی را مورد توجه قرار دهد، در واقع برنامه بهسازی نیروی انسانی با توجه به سیاست‌های کلان اسناد بالا دستی، شورای انقلاب فرهنگ با شورای عالی آموزش و پرورش است. 

وی ضرورت برنامه بهسازی را تحقق رویکرد های 5 گانه وزیر آموزش و پرورش دانست که باید با جدیت تمام این حضور عملیاتی تر شود و کیفی سازی آن بر اساس استاندارد‌ها باشد. 

عیسی مراد در خصوص ارائه برنامه ها گفت: آنچه برای این برنامه‌ها تعریف شده برخی به صورت آنلاین و برخی به صورت کتاب و جزوه است. همچنین برخی از این برنامه‌ها به صورت آزمون‌های مشاوره‌ای خواهد بود البته بخشی به صورت حضوری با محورهای مختلف مد نظر است. 

وی عناوین این برنامه‌ها را شامل روانشناسی تربیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آشنایی با روشهای تغییر رفتار، آسیب شناسی روانی ، اجتماعی، فرهنگی دانست. 

عیسی مراد همچنین تاثیر برنامه‌های غیر درسی تربیتی مانند فناوری های نوین ، راهبردهای تربیتی ،روابط مربوط به موضوعات تربیتی را برای مربیان و مشاوران در نظر گرفته است. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی در پایه نهم خاطر نشان کرد: کتب درسی باید متناسب با مسائل روز باشد و بحث آموزش مربیان و مشاوران را باید با انسجام بخشی کاملی انجام دهیم . 

وی در پایان رویکرد سیستماتیک در برنامه‌ها را بسیار مورد توجه قرار داد و گفت: نباید از موضوع اساسی مخاطب شناسی غفلت کنیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار