اختصاص 50 درصدی اعتبارات برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس

اختصاص 50 درصدی اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد را اساسی ترین اولویت دانست و گفت: هدفی بزرگتر از پیشگیری از اعتیاد نداریم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجاورت باید از بزرگترین تولید کنند‌گان مواد مخدر هستیم، خاطر نشان کرد: با این حال 97 درصد جامعه پاک هستند و باید عزم همگان به سویی رود که بتوانند از پاکی خود و فرزندان نگهداری کنند.
 
افشار تصریح کرد: چهار فضای کلیدی شامل خانه، محله، محل آموزشی کاری و مجازی وجود دارد که آموزش و پرورش و دانش آموزان از آن دور نیستند‌. ما مکلف بودیم تا پایان سال جاری 90 درصد را تحت پوشش قرار دهیم و با استفاده از بومی سازی برنامه‌های بین‌المللی در این زمینه موفق بوده‌ایم.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: اعتیاد تمامی ابعاد جسمی و روحی و روانی خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند سایر افراد خانواده را نیز در معرض ابتلا به اعتیاد قرار دهد.

افشار با بیان اینکه این بیماری از نظر جسمی جزء 5 بیماری اول کشور است، تصریح کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی که بتوانیم افراد را توانمند سازیم تا دچار اعتیاد نشوند فضاهای آموزشی است.

وی گفت: 50 درصد از اعتبارات بخش پیش بینی در آموزش و پرورش مصرف شده است که به دلیل جمعیت دانش‌آموزان و مربیان اگر در اینجا مداخله مناسبی انجام دهیم در آینده در فضاهای دیگر افرادی توانمند خواهیم داشت که آسیب های کمتری دامن گیر‌شان می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار