آشنایی با تیم های حاضر در جام جهانی والیبال 2015

تزارهای پرافتخار در اندیشه قدرت نمایی

تیم ملی والیبال روسیه پرافتخارترین تیم حاضر در جام جهانی به حساب می‌آیند و در نبرد با تیم‌های جهان به دنبال قدرت‌نمایی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال روسیه که عنوان پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام جهانی والیبال را به دوش می‌کشد در حالی راهی سیزدهمین دوره رقابت های جام جهانی شده است که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نیز است.

تیم ملی والیبال روسیه را باید ابرقدرت تیم‌های والیبال در جها دانست. تیمی که سال‌هاست با درخشش در تمامی مسابقات بین‌المللی و جهانی بارها برتری خود را به رخ حریفانش کشیده است. هرچند روس‌ها در لیگ جهانی 2015 نتوانستند عملکرد همیشگی خود را ارائه دهند اما این تیم همیشه همان تیم خطرناکی خواهد بود که در المپیک 2012 لندن مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد. آن‌ها در دو لیگ جهانی 2011 و 2013 هم توانستد مدال طلا بگیرند. روس‌ها در سال 2013 یک مدال طلا از مسابقات قهرمانی اروپا را هم به افتخارات خود اضافه کردند و قهرمانی جوانان جهان را هم در همان سال بدست آوردند.

تیم ملی والیبال روسیه با نام روسیه چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. پیش از آن این تیم با نام شوروی در این رقابت‌ها حاضر می‌شد. روس‌ها در سال‌های 1999، 2007 و 2011 در جام جهانی حضور داشتند که حاصل تلاش سه دوره قبلی آن‌ها دو مدال طلا و یک مدال نقره بود. تیم شوروی سابق نیز 4 طلا، یک نقره و 2 برنز از جام جهانی به ارمغان برده است.

تیم ملی والیبال روسیه با قبول شکست مقابل ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان 2014 که به میزبانی لهستان برگزار می‌شد، به عنوان پنجمی دست پیدا کرد.

فدراسیون والیبال روسیه یا همان شوروی سابق در سال 1984 به فدراسیون جهانی والیبال پیوست و یک سال بعد از آن در اولین نبرد جهانی خود مسابقات قهرمانی والیبال جهان را تجربه کردند و در ادامه با موفقیت‌ها و درخشش‌ خود توانستند در جمع برترین تیم های جهان قرار بگیرند.

تیم ملی والیبال روسیه 4 مدال طلای المپیک، 6 طلای قهرمانی جهان، 6 طلای جام جهانی، 3 طلای لیگ جهانی و 13 مدال طلا در مساباقات قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد.

روس‌ها به رهبری ولادمیر آلکنو راهی جام جهانی 2015 خواهند شد. آن‌ها در گروه دوم این رقابت‌ها با ایران، آرژانتین، ونزوئلا، تونس و لهستان هم گروه هستند و نبردهای خود در جام جهانی را با دیدار مقابل ونزوئلا آغاز خواهند کرد. 

سرگی گرانکین، آلکساندر بوتکو، سرگی آنتیپین، ایگور کولودینسکی، ماکسیم میخاییلوف، نیکولای پاولوف، پاول کروگلوف، پاول موروز، سرگی ساوین، سرگی تتیوخین، آلکسی اسپریدینوف، دنیس بیریوکوف، آلکسی اسپریدینوف، دیمیتری ایلینیخ، یوگنی سیوژلز، آلکساندر مارکین، دیمیتری موزرسکی، آرتم ولویچ، آندری آچف، آلکساندر آبروسیموف، آرتم اسمولار، ایلیا ولاسوف، ، آلکسی وربوف، رومن براگین، آلکسی اوبموچائف، رومن مارتینیوک بازیکنان تیم ملی روسیه هستند که 14 نفر نهایی آن‌ها به انتخاب سرمربی در جام جهانی حضور خواهند داشت. سرجیو بوساتو و توماس توتولو کمک مربیان روسیه در جام جهانی خواهند بود.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی روسیه در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
روسیه _  ونزوئلا

 9  سپتامبر:
روسیه _  لهستان

10  سپتامبر:
روسیه _   تونس

12 سپتامبر:
روسیه _  آرژانتین

13 سپتامبر :
روسیه _   ایران

16 سپتامبر:
روسیه _   استرالیا

17 سپتامبر:
روسیه _  کانادا

18 سپتامبر 
روسیه _  مصر

21 سپتامبر:
روسیه _   ایتالیا

22 سپتامبر:
روسیه _  آمریکا

23 سپتامبر :
روسیه _  ژاپن

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار