آشنایی با تیم های حاضر در جام جهانی والیبال 2015

دومین نماینده آفریقا در نبردی سخت با قدرت‌های جهان

تیم ملی والیبال تونس نهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال را در نبرد با برترین تیم‌های جهان، تجربه خواهدکرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از فردا در کشور ژاپن آغاز خواهد شد و تیم ملی والیبال تونس یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌هاست.

تونسی‌ها در آخرین مسابقات قهرمانی والیبال قاره آفریقا موفق به کسب مدال نقره شدند. مدالی که با شکست مقابل تیم ملی مصر در فینال این مسابقات به تیم تونس رسید. این مدال نقره برای تیم ملی تونس سبب شد آن‌ها بتوانند جواز حضور در جام جهانی 2015 ژاپن را کسب کنند و در آستانه نهمین حضور خود در این مسابقات قرار داشته باشند.

تیم ملی والیبال تونس در هشت دوره حضور خود در جام جهانی دو عنوان هشتمی ، سه عنوان دوازدهم و سه رتبه یازدهم بدست آورده است. 

تیم ملی والیبال تونس 6 المپیک را هم تجربه کرده است. آن‌ها در سال‌های 1972، 1984، 1988، 1996، 2004 و 2012 در مسابقات معتبر المپیک حاضر بودند که بهترین مقام آن‌ها نهمی در سال 1984 بود.

والیبالیست‌های تونس  9 دوره هم در قهرمانی جهان حاضر بودند که عنوان پانزدهمی در سال 2006 بهترین عملکردشان در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

این تیم اولین حضور خود در لیگ جهانی را  در سال 2014 تجربه کرد. آن‌ها در سطح 3 این مسابقات قرار داشتند و در مجموع به مقام بیست و هفتم رسیدند. این تیم در لیگ جهانی 2015 اما با سه رده سقوط سی‌ام شد و در سطح سه باقی ماند.

تونسی‌ها با وجود اینکه در نبردهای جهانی چندانی موفق عمل نکرده‌اند اما در قاره آفریقا همواره در جمع قدرتمندترین تیم های والیبال قرار داشتند.  8 طلا، 6 نقره و 2 برنز در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا برای تیم ملی تونس نشان دهنده قدرت این تیم در قاره آفریقا است.

امکوار فتهی سرمربی تیم ملی تونس در جام جهانی 2015 است که به همراه ریادحدهی و نورالدین حفیده این تیم را در این مسابقات هدایت خواهند کرد.

احمد کاتهی، ماروئن گراسی، سمیر سلامی، محمد علی بن میلادی، الیاس کاراموسلی، حمزه نگا، اسماعیل معلا، آنوئر تورقی، هیچم کعبی، خالد بن سلمان، عمر اگربی و نبیل میلادی بازیکنان تیم ملی تونس در جام جهانی 2015 خواهند بود.

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی تونس در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8  سپتامبر:
تونس _ لهستان

 9  سپتامبر:
تونس _ ایران

10  سپتامبر:
تونس _ روسیه

12 سپتامبر:
تونس _ ونزوئلا

13 سپتامبر :
تونس _ آرژانتین

16 سپتامبر:
تونس _ ژاپن

17 سپتامبر:
تونس _ ایتالیا

18 سپتامبر 
تونس _ آمریکا

21 سپتامبر:
تونس _ مصر

22 سپتامبر:
تونس _استرالیا

23 سپتامبر :
تونس _ کانادا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار