حاشیه‌نگاری آتشی از قهرمانی تیم ملی بسکتبال

ویلیام جونز پیش‌درآمد جام ملت‌های آسیا

تیم ملی بسکتبال ایران با قهرمانی در جام ویلیام جونز علاوه بر رسیدن به اهداف فنی خود به لحاظ روحی هم در شرایط مطلوبی برای حضور در قهرمانی قاره زرد قرار گرفت.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- عنایت‌الله آ‌تشی- امروز برگ دیگری بر کتاب افتخارات بسکتبال ایران اضافه شد. قهرمانی در جام ویلیام جونز که تورنمنت معتبری برای این ورزش به حساب می‌آید. هرچند موفقیت در این رقابت‌ها و دیگر دیدارهای تدارکاتی اولویت کادر فنی تیم ملی نبود اما کسب چنین افتخاراتی می‌تواند چه از لحاظ فنی و چه از بعد روانی تیم کشورمان را در وضعیت خوبی قرار دهد.

شاید تنها نکته منفی ویلیام جونز آسیب‌دیدگی سجاد مشایخی؛ گارد تیم ملی بود که به نظر می‌رسد مصدومیت سجاد آنچنان جدی نیست که وی را از همراهی آ‌سمان‌خراش‌های ایران در چین محروم کند. به هرحال این مخاطرات بخش اجتناب‌ناپذیر هر تورنمنتی است. ایران در ویلیام جونز صمد نیکخواه بهرامی و آرمان زنگنه؛ دو عنصر تهاجمی خود را هم به دلیل مصدومیت همراه نداشت. بازیکنانی کلیدی که بدون شک حضور آن‌ها ضریب موفقیت ایران در حمله و دفاع را بالاتر می‌برد. البته تا آغاز جام ملت‌های آسیا بیش از دو هفته زمان باقی مانده است و این زمان فرصت خوبی برای بازگشت صمد و آ‌رمان به تیم ملی است. خبر خوب دیگر این‌که تیم بسکتبال کشورمان در گروه نسبتا ‌آسانی رقابت‌های جام ملت‌ها را‌ آغاز می‌کند. هرچند نباید تیم‌هایی مانند هند و ژاپن را دست کم بگیریم اما به این ترتیب فرصت دیگری برای تکمیل شدن تیم ملی به وجود می‌آید.

ایران در ویلیام جونز هفت پیروزی به دست آورد و برابر نماینده ‌آمریکا شکست خورد. شاید برخی به کادر فنی تیم خرده بگیرند که چرا در بازی برابر منتخب ایالات متحده از حامد حدادی استفاده نکرد اما باید به این نکته هم توجه کرد که قطعاً بائرمن از این کار هم هدفی داشته است. ضمن این‌که حامد مهره موثری برای بسکتبال ایران به شمار می‌آید. کادر فنی هم به خوبی از این موضوع باخبر است و سعی می‌کند ارزشمندترین بازیکن آسیا را که از ارکان موفقیت تیم ملی است؛ حفظ کند. سنتر سرشناس ایران و آسیا می‌تواند در هر بازی ۳۰ درصد امتیازات تیمی را کسب کند که این رقم قابل توجهی است. پس در یک جمله می‌توان گفت بسکتبال ما به این بازیکن احتیاج دارد و باید حامد را حفظ کنیم.

هرچند برخی رقبای آسیایی ما مانند کره‌جنوبی و ژاپن با تیم‌های اصلی خود در چین تایپه حاضر نشدند اما بدون شک حضور ایران در این جام و فتح ویلیام جونز؛ بازی دوسر بردی بود که ایران وارد آ‌ن شد تا از طرفی کادر فنی برجسته ایران به اهداف خود برسد و از سوی دیگر بازیکنان شایسته ایران زنگ خطر را برای مدعیان قاره کهن به صدا درآورندو با شرایط مطلوب روحی به سرزمین اژدها بروند. حالا آسمان‌خراش‌های وطنی ایران  جام ویلیام جونز را برای پنجمین بار به کلکسیون افتخارات بسکتبال ایران هدیه ‌می‌دهند و با بالا رفتن از دیوار چین به المپیک ریو چشم می‌دوزند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار