حاشیه‌نویسی آتشی بر فینال یوروبسکت 2015

زمانی برای زندگی و زمانی برای مرگ

ساعاتی دیگرتکلیف قهرمان بسکتبال سی و نهمین دوره جام ملت‌‎های اروپا (یوروبسکت) مشخص می‌شود و یکی از تیم‌های اسپانیا و لیتوانی جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- عنایت‌الله آتشی- شاید کسی فکرش را نمی‌کرد اسپانیایی که در غیابت ایباکا، مارک گسول و چند بازیکن دیگر خود یوروبسکت را متزلزل آغاز کرد و با دو شکست برابر صربستان و ایتالیا به مرحله بعد رفت، حالا یک پای فینال باشد و شانس اصلی قهرمانی بسکتبال اروپا لقب بگیرد. در سوی دیگر میدان لیتوانی هم با بازی‌های مقتدرانه خود، معادلات را به هم ریخت و با ناکام گذاشتن تیم‌هایی مانند صربستان و ایتالیا به بازی پایانی رسید.

رودریگز اسلحه پنهان اسکارریولو

اگر امشب هم رودریگز بازی درخشان‌اش را برابر فرانسه تکرار کند، بدون شک لیتوانی کار دشواری مقابل شاگردان اسکارریولو خواهد داشت. این بازیکن در روز کم فروغ یول، با تدبیر کادرفنی اسپانیا به میدان رفت و در حالی که میزبان 61 بر 50 از ماتادورها پیش بود، یک‌باره ورق را برگرداند. او بارها 28 متر طول زمین را دوید تا توپ‌ها را یکی پس از دیگری به دستان مطمئن پائو گسول بسپارد و سنتر تنومند اسپانیا، برتری را عوض کند.

فرانسه، میزبان مرحله نهایی یوروبسکت 2015 که هزینه زیادی برای تیم‌اش متقبل شده بود نتوانست از پس گسول و رودریگز بربیاید. هرچند حضور گوبرت در ترکیب فرانسوی‌ها تا دقایق پایانی، برخی حملات کشنده اسپانیا را مهار کرد و با وجود این‌که 8-7 سانتیتمر از گسول کوتاه‌تر بود، بارها مقابل ستاره اسپانیا ایستادگی کرد. با 5 خطائه شدن گوبرت، فرانسه عملاً جریان بازی را از دست داد. اتفاقی که قطعاً از دید جوناس کازلائوسکاس دور نمانده است و این درس خوبی برای او و شاگردانش درتیم ملی لیتوانی بود.

راه نجات لیتوانی

شاگردان کازلائوسکاس اگر می‌خواهند خاطره خوبی در زندگی‎‌شان داشته باشند، در وهله اول باید فکری برای مهار ستاره اسپانیایی‌ها دردیدار نیمه‌نهایی بکنند. چه در غیر این صورت رودریگز به سان بازی نیمه نهایی با پاس‌های طلایی‌اش موتور امتیازگیری گسول را روشن می‌کند. در پلات دوم و زمانی که لیتوانی آرایش حمله به خود می‌گیرد، می‌تواند با استفاده از نبوغ کالانیتیس، پوینت‌گارد خوش‌فکر خود دفاع مستحکم اسپانیا را دور بزند. از سوی دیگر باید دید جوناس والانسیوناس می‌‎تواند به درخشش خود در دیدار فینال هم ادامه دهد. هرچند روی کاغذ، با توجه به ستاره‌های اسپانیا، باید این تیم را شناس نخست قهرمانی دانست اما بسکتبال بارها نشان داده که بازی صدم ثانیه‌هاست و باید منتظر ماند و دید آیا اسپانیا با گسول جام سی‌ونهم را به خانه می‌برد، یا بازیکنان شایسته لیتوانی جام را بالای سرخود می‌برند و بین 37 کشور اروپایی نخستین نماینده قاره سبز در المپیک ریو می‌شوند. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار